View Single Post
Sitat av Vangen Vis innlegg
Jeg liker ikke burka, for jeg ser på det som diskriminering av kvinner. Det er mitt syn.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at de har laget en lov som forbyr plagg som forhindrer identifikasjon. Dette er mye frihet å gi opp, for jeg synes faktisk det er en fundamental rett å kunne dekke seg til så mye man vil når man er ute i det offentlige rom, uansett om formålet er å holde seg skjult eller følge sin religion.

Et annet problem er at dette tiltaket er et stort bomskudd. For de som virkelig er «undertrykket av religion» og som må bære nikab eller burka, betyr et slikt lovforslag at de ikke kan bevege seg i offentlig rom uten å bli bøtelagt eller fengslet. Nettoeffekten av loven er at Belgia undertrykker disse kvinnene ytterligere.

Hvis «islamifisering» er et så stort problem, hva med å ta det i den riktige enden? Felles for de landene som sutrer høyest over hvor stort problem muslimer er, er at de har en elendig integreringspolitikk og fokuserer mer på at de helst vil unngå ikke-vestlige innvandrere, istedenfor å inkludere dem på best mulig måte. I USA bærer mange moskeer det amerikanske flagget, og det holdes samlinger åpne for alle når f.eks. en naturkatastrofe har rammet mange amerikanere. Her har vi noe å se opp til USA på!