View Single Post
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Rasar har vel noko med dei 12 stammane og gjere, husker ikkje i detalj, men dei reisa til kvar sin plass med koner ol, sansynligvis frå afrika, Meir her.
Vis hele sitatet...
Innenfor de egne rammene av bibelen så var det andre mennesker (derav raser) enn israel's grunnleger, Jacob (som fikk navnet Israel). Jacob drev f.eks. handel med Egypt. AFAIK så mener vel jødene at de er eksklusive etterkommere etter Jacob, i motsetning til alle andre. Gud lovet dem herskap over et visst område, igjen i motsetning til de andre folkeslagene som da måtte finnes.

Tror ikke du får med deg noen seriøse teologikere på dette. Vet ikke hvor du har dette fra.


Sitat av FpsDog Vis innlegg
du kan tru kva du vill, men eg har funne mi sanning. du har di, så får me sjå når slutten kjen kven så hadde rett.
Vis hele sitatet...
Det er en veldig trist holdning. Verden er veldig rik på forklaringer på det meste, men noen er bedre enn andre og vi som mennesker bør strebe etter å finne felles forståelsesmodeller som gjør oss istand til å avgjøre om noe er mer riktig enn annet. Utifra hvordan jeg forstår vitenskap mot andre sannhetssøkende metoder så mener jeg vitenskapen er absolutt best. Har du satt deg grundig i hvordan vitenskap fungerer? Via vitenskapen så er det veldig klart at jorden er mye mye mer enn bare 6000 år gammel.

Kanskje du tar feil allerede nå og kan finne det ut uten å måtte vente?

Sitat av FpsDog Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser mer ut som å omtale mulige etterkommere av de 12 stammene, og ikke opprinnelsen til raser sådann.
Sist endret av Kinseek; 29. april 2010 kl. 20:52.