View Single Post
Sitat av Geiten Vis innlegg
...
Og jeg har møtt mange hunder og jeg har forsatt et arr på hodet mitt hvor det ikke vokser hår lenger fordi en hund gikk amokk på meg mens jeg lå og slappet av i en park.

Jeg har også blitt bitt på siden av kneet av en hund som var bundet fast utenfor en cafe.Den penetrerte buksa og huden min. Den bare la seg ned igjen og latet som ingenting.
...
Vis hele sitatet...
Det er en kjennsgjerning at noen mennesker blir bitt av hunder oftere enn andre.

Min erfaring er at dette gjerne er mennesker som oser av generell usikkerhet, agressivitet, mindreverdighetskomplekser, psykiske lidelser, rus, mm.

Men det er ikke alltid slik.

Men det er ikke vanskelig å koble din tilsynelatende ekstremt kritiske holdninger til hund til en frykt for noe. Denne frykten sanser en hund lett. Hunder fatter ofte en spesiell interesse for folk som skiller seg ut i en mengde. Det er et flokkinstinkt.

Jeg er forøvrig enig med deg at folk må ha kontroll på hundene sine. Og det finnes dessverre hunder som ikke er helt friske i hodet.

Jeg har jobbet mye med hund i forskjellige organisasjoner og etater gjennom årene. Men jeg har aldri vært nødt til å sparke hunder som har vært pågående. En skikkelig sint hund lar seg ikke avvise av et spark forøvrig, slik mange har argumentert for i tråden allerede.

Det finnes så mange andre triks å bruke når man er hundevant, som ikke innebærer hard fysisk konfrontasjon. Har du angst for hunder, kunne du med fordel oppsøke noen som er villig til å lære deg litt om dette. Da vil du sannsynligvis få en bedre livskvalitet.