View Single Post
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
934
Sitat av Purge Vis innlegg
Har hørt om denne. Redd den høres litt for "seriøs" ut. Litt kjipt å komme dit og se at det er som vanlig skole. Litt av greia med folkehøyskole er jo at det ikke er like stort press på elevene skolemessig, at det fokuseres mer på det sosiale (tenker jeg). Var det slik at dere satt i samme klasserom med 80 åringer? Kan vel ikke være like sammenspleiset miljø med så stor aldersforskjell, eller?

Noen andre anbefalinger?

Synes det er å gamble litt når det gjelder folkehøyskole, koster jo flesk. Vanskelig å vite hvordan det er der før man har kommet seg dit. Hører jo om folk som forakter det. Miljøet forandrer seg vel for hvert kull også.... :/ hmm
Vis hele sitatet...
De fleste elevene er fra atten til tjue år gamle. Mens noen ytterst få er lenger opp i årene, men denne forskjellen setter litt farge på tilværelsen. Ut ifra det jeg har sett har skolen litt mer teori enn praksis. Men detta kan sikkert en som har gått der svare bedre på.

Sjøl sleit jeg en del med miljøet, men så er jeg ikke så ekstremt glad i sosiale settinger når det blir for mye av det.