Tråd: DMT
View Single Post
Jeg er helt enig med Schizoma her, det er ingen vits i å "varme opp" med andre stoffer. Det kan til og med slå ut negativt, på den måten at man tror man vet sånn omtrent hva man går til, og blir enda mer skremt enn om man ikke har noen forutinntatte meninger om hva som skal skje, og stiller med helt åpent sinn.

Jeg har en egen erfaring som kan brukes som sammenlikning. Jeg hadde eksperimentert litt med salvia divinorum, både tørkede blader og en billig 10x ekstrakt. Jeg hadde røyket 2-3 ganger, og følte at jeg hadde ganske god peiling på hva salvia var for noe. Så, da en venn og fellow nFF'er skulle teste salvia for første gang, meldte jeg meg galdelig frivillig til å vise ham hvordan man røyket bong. Jeg tok ett trekk av bongen, bare for å vise ham teknikken, og sendte den videre. Jeg lente meg tilbake, blåste ut og hele verden ble flytende og suste ut under meg og inn i veggen. Jeg, møblene og alle de andre i rommet rant nedover i gulvet, i en fargesprakende smørje. For å gjøre en lang historie kort fikk jeg en ekstremt skremmende og ubehagelig opplevelse, hvor jeg i peaken ble separert fra mitt eget ego, noe som ikke er spesielt behagelig, spesielt ikke når man stritter imot av alle krefter.

Poenget med historien er at jeg ble ekstremt skremt fordi jeg trodde jeg visste hva som ventet meg. Hadde jeg opplevd dette den første gangen jeg testet salvia, da jeg hadde et åpent sinn og ikke visste annet enn det jeg hadde lest på erowid, vil jeg gjette på at jeg hadde blitt langt fra så redd som jeg ble denne gangen.

Om man vurderer å teste DMT vil jeg anbefale å lese om stoffet, og om man velger å prøve det, stille med et åpent sinn, sørge for at omgivelsene er trygge og komfortable og ha en sitter tilstede. Ikke prøv DMT om man sliter med psykiske lidelser, bruker medisiner som kan interagere med DMT eller har fysiske lidelser som hjerteproblemer, epilepsi, høyt blodtrykk etc.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Mulig jeg virker jævlig døll nå, men hvorfor vil man ta rusmidler? Du blir jo avhengig og det koster mye penger, ulovlig er det også..
Vis hele sitatet...
Det er slett ikke alle rusmidler man blir avhengig av. DMT er for eksempel ikke avhengighetsskapende. Hva man bruker penger på er jo en prioriteringssak. Jeg velger f. eks. å bruke mye mer penger på mat enn noen jeg kjenner, fordi jeg synes det er verdt det.

De fleste bruker rusmidler fordi de er nyskjerrige. Det er et veldig naturlig og menneskelig trekk å ville utforske sitt eget sinn og andre bevissthetstilstander.

At mange rusmidler er ulovlige er riktig, men det ser ikke ut til å stoppe dem som ønsker å bruke ulovlige rusmidler.