View Single Post
Da jeg var liten hadde jeg mistforstått et par ting, jeg ble fortalt om den gode tann-feen, som kom og henta tenna du mista og la igjen penger. Av en eller anna grunn fikk jeg det for meg at dette var Tanntrollet, og jeg husker hvordan jeg så for meg en stor skummel mørk skapning som kom inn på rommet og tok tanna mi. Høres kanskje rart ut at en fe ble til et troll. Men omtrent på samme alder (5-6 år) fortalte jeg den 1 år yngre kompisen min om befruktning og hvordan mennesker ble skapt, jeg husker det ikke selv, men mor hans kom hjem til mor mi og skjelte ho ut fordi sønnen kom hjem og fortalte om de 3 vise menn :P Anyways, tanntrollet, jeg hadde mista en tann, og som måtte gjøres ble den lagt i vann for at tanntrollet skulle hente den på natta. Jeg er yngst av en søskenflokk på 5, så den eldste søstra mi var rett under 20 år gammel og ute på byen den kvelden. Da jeg skulle legge meg lå jeg lengte å tenkte på at tanntrollet skulle komme, og sovnet til slutt. Midt på natta våkner jeg brått av noen små lyder, jeg grabber puta mi, og lister meg ut av rommet for å sette kursen mot mor og far sitt rom, men akkurat i det jeg lukker døra mi, og i tussende mørke løper jeg rett inn i en høy mørk skikkelse med langt svart hår. Jeg husker fortsatt den følelsen den dag i dag, alle tanker om det mørke tanntrollet spretter inn i hodet, og isen løp nedover ryggen på meg. Jeg løp som bare faen og stupte ned i senga til foreldra mine. Ganske opplagt så var det ikke tanntrollet jeg hadde møtt, men den eldste søstra mi som kom hjem etter en fuktig kveld på fest :P Jeg har blitt mobba som bare faen for det av søskna mine, men allikavel, et av de øyeblikkene som satte størst støkk i meg da jeg var liten :P