View Single Post
Sitat av Tothep Vis innlegg
Smerter er så individuelt.
Til meg så funka tramadol (nobligan,tramagetic) bedre en Aporex gjorde. Men jeg måtte opp i max dose (400mg pr døgn) før jeg merka noe. Selv om jeg ente opp med a-preparater til slutt.
De fleste depot tabletter tar lengre tid før de virker, de er ikke ment som akutt smertestillende.

Det finnes ganske lite mellom tramadol og neste steg smertelindring (a-preparater).
Jeg kan lite om prolaps og isjias, så jeg kan ikke gi noen direkte råd hvilke preparater som fungerer.

Når det gjelder aporex var det egentlig et b-preparat som ble flyttet opp til a listen pga. missbruk og en del dødelige utfall med alkohol tror jeg.
Dekstropropoksyfen (virkestoffet i aporex) er vel ikke noe sterkere en tramadol. Men det kan være blandingen med paracetamol som gjorde at det fungerte bra på deg.

Pinex Forte og Paralgin Forte inneholder begge paracetamol og kodein (blir omdannet til morfin), har du prøvd disse preparatene? (bare ikke ta for mye av disse, paracetamol skader leveren hvis du bruker store doser, eller ved lang tids bruk)

Prøv å få en ny utredning hos nærmeste smerteklinikk. De er nok ditt beste håp!
Lykke til.
Vis hele sitatet...

Takk for enda ett godt svar. Det setter jeg meget stor pris på. Ja jeg har også fått Paralgin forte ja de virker greit nok. men som du sier så er dem farlige å ta mange av. Og det er akkurat der problemet er at smerten forsvinner og kommer nesten like fort tilbake igjen? Også er det bare å ta flere piller noe jeg ikke har så lyst til på grunn av Paracetamol. Har og så prøvet ut det å ta ut paracetamolen men slike ting som det er jo bare en stor jobb og smertene kommer like forbasket tilbake igjen.

Men jeg skal prøve de du har prøvet tramagetic OD 300mg For dem jeg har fått i dag på 100mg retard er jo bare en stor vits for meg.

Det skulle ha vært noen som også var litt raskere enn tramagetic å sitte å vente med å klare å gå oppreist når Isjiasen er på det verste. Det er som du sier veldig trege smertestillende medikamenter.

Hva med rein kodein kan det være noe for meg med mine smerter? De er jo også fri for Paracetamol. Jeg bare lurer?