View Single Post
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Kurset het "Politiks skolering" så vidt jeg husker og Thorwald Stoltenbergs foredrag om NWO var en del av dette kurset. Han snakket som tidligere nevnt om Ny Økonomisk verdensorden.
Vis hele sitatet...
Hvis du deltok på et skoleringskurs i Ny økonomisk verdensordning (NØV) for over 30 år siden, tror jeg nok det var noe helt annet enn et kurs i den New World Order som konspirasjonsteoretikerne forfekter i dag. Kravet om en ny økonomisk verdensordning ble fremmet av FNs konferanse for handel og utvikling (UNCTAD) i 1970-åra, og gikk ut på at Vesten måtte slutte med nykolonialisme (at vestlige land gjorde den tredje verden økonomisk avhengig av seg), og heller fremme et verdenssamfunn der den tredje verden ikke ble utnyttet. (Grimnes et al (2008). Tidslinjer 2. Historie Vg3. Oslo:Aschehoug)

Merk deg med andre ord forskjellen på NØV (slutte å behandle afrikanere som slaver) og konspirasjons-NWO (hjernekontrollere alle mennesker og styre hele verden).

Og forresten: Du har ikke bevist noe, du har bare kommet med påstander uten å backe dem opp med håndfaste bevis. Les Provos kommentar over din for en fin innføring i forskjellen mellom påstand og bevis og hvordan de to henger sammen.

Edit: Legg forresten til kildehenvisningen bak avsnittet om NØV. Det er vanlig å oppgi kilder når man kommer med påstander, slik som min påstand om at NØV er noe helt annet enn NWO her.
Sist endret av akselsm; 26. mars 2010 kl. 18:44.