View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Jeg tror nok du har helt rett i at borgerne i USA er veldig glad i sin konstitusjon som bygger på frivillighet som er en grunnregel for et dempkrtisk system og at det er dette som skaper reaksjoner.

Når du videre sier at du henter dine fakta fra dagbladet så blir jeg ganske skremt. Hva med å skaffe seg info fra mer nøytralt hold enn SV avisa Dagbladet. Sjekk alternative nyhetssider som nyhetsspeilet.no eller hvis du kan lese engelsk så finner du alle fakta om reformen på sidene til de forskjellige politiske bevegelsene i USA.

For meg er den viktigste grunnen til at jeg er imot helsereformen at den strider mot det grunnleggende demokratiske prinsipp om frihet.

Frihet er det som skiller en fri og demokratisk verden fra totalitære styresystemer. Idag er USA et land på vei bort fra dette og inn i totalitærismen og Obama har jo også lagt dette frem gjennom sine forslag på at han skal kunne sitte i flere enn åtte år. Noe som også bryter med den amerikanske konstitusjonen. Og det igjen viser at Obama ikke er den rette til å styre USA siden han har lagt ned en ed på å ikke bryte konstitusjonen.

Jeg lurer på om han hadde blitt valgt om han sa i valgkampen at han var motstander av den amerikanske konstitusjoenen.
Vis hele sitatet...
Hehe, det er gutten sin som følger med på Fox News og nyhetspeilet.no
Fair and balanced, spesielt i forhold til Dagbladet...

Seriøst, hvordan kan du forsvare ett "demokrati" der de rike kan nekte de fattige de samme rettighetene som de rike selv har?
Det finnes mange motstandere av enkelte punkter i den Amerikanske konstitusjonen, ja til og med Bill of Rights er under angrep fra veldig mange demokrater. At en president går inn for å forandre konstitusjonen er bare sunt, bare se på the Second Amendment. Den blir jo utnyttet i langt større grad enn the founding fathers noengang kunne sett for seg.