View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Du har tydeligvis ingen innsikt i hvordan slike undersøkelser gjennomføres. Det er ikke nok at tilfeldige mennesker blir tilbudt preparatet, også gjør man seg opp en subjektiv konklusjon ut fra svaret til de som skulle finne det for godt å ta seg bryet med å svare. Jeg gidder ikke å bruke tid på å forklare deg hvordan seriøse og vitenskapelig solide undersøkelser gjennomføres. Det kan du finne ut av selv. Jeg har heller ikke sagt at vi ikke bør forske mer på det, men at til dags dato er svært lite bevist. Og når den voldsomme økningen i levealder og livskvalitet siden den industrielle revolusjonen i all hovedsak skyldes nettopp bevisbasert medisin kan det være dumt å forkaste den til fordel for anekdotebaserte konspirasjonsteorier.
Vis hele sitatet...
Med linkene du pastet til som seriøs informasjon, ene og alene fordi det var det første du fant, sier klart sitt om din standard til seriøs forskning.

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg har akkurat forklart hvorfor det ikke er tilfelle at legemiddelindustrien ville tapt penger på dette. De ville tvert i mot tjent, på grunn av lavere produksjonskostnader. Selv om oljen/pillene ville erstattet andre eksisterende medisiner, så ville erstatningene også være produsert av de samme selskapene. Det blir som å påstå at bilindustrien er livredde for å finne opp en bil som er halvparten så dyr å produsere, fordi den lave utsalgsprisen på den ville gjort at den erstattet eksisterende dyrere biler. Det er ikke så vanskelig å forstå, men klart, det passer jo ikke så godt sammen med resten av konspirasjonsteorien din.
Vis hele sitatet...
Jeg forklarte deg nettopp hvorfor du tar feil, rett og slett fordi jeg mener noe annet. Du har èn mening, jeg har en annen. Hvorfor kverrulere på noe så meningsløst. Men hvem vet, kanskje du har rett - kanskje industrien ville klart å opprettholde en like stor profitt. Det var sikkert det som skjedde med medisinene som dekket hodepine, kvalme osv hos kreftpasienter (jepp, dem eksisterte). Spør en medisinsk cannabis pasient om vedkommende er villig til å gå tilbake på medisinene Cannabis erstattet for dem. Send en av dem en mail - gjør f.eks. en eller annen form for research på egenhånd. Se hvor det tar deg.

Jepp, hvordan kunne jeg finne på å tenke at forretningsfolk er redde for forandring, at nye og bedre oppfinnelser og idèer kan føre til mindre salgsinntekter rett og slett fordi produktet er billigere å produsere og lettere å lage i hjemlandet, ikke i et u-land, strikket sammen av en gruppe sultende afrikanere.

Sitat av Provo Vis innlegg
Riktig. Akkurat som folk ikke har lov til å dyrke sin egen opium selv om både morfin og metadon er lovlige legemidler, trenger det ikke bli lov å dyrke cannabis selv om det blir et lovlig legemiddel. I tillegg er det fullt mulig å spinne sitt eget garn, sy sine egne klær, dyrke sine egne grønnsaker, ale opp sine egne husdyr, kjøre dieselbiler på gratis frityrolje osv, men det er sannelig ikke mange som gjør det! Herregud, folk hogger ikke en gang sin egen ved! Om det mot all formodning skulle bli lov også å dyrke cannabis i egen hage, i tillegg til å kjøpe det som legemiddel, så er argumentet ditt nøyaktig som å påstå at Vinmonopolet skulle gått konkurs fordi det er lov å brygge sin egen øl og sette sin egen vin.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Der har vi deg, ikke meg. Jeg mener voksne burde få plante sin egen opium selv, om det er dette de ønsker. Akkurat som med en Aloe Vera plante, eller Cannabis plante, fleinsopp eller Peoyte. Å advare mot farlige planter og ting i naturen er OK - å forby den er feil. Atter en gang er vi uenig med hverandre. Det blir som å forby revebjelle eller løvetann bare fordi noen kunne finne på å spise den. Norge har klart seg bra med advarsler til nå.

Jeg sa aldri at noen ville gå konkurs, jeg sa at noen ville tape penger. Om noen tusen av oss ikke produserte vin hjemme likevel, ville det fære til at Vinmonopoloet fikk mer penger i kassen. Klinger det en bjelle?

Å bare for å klarere - Jeg hogger min egen ved.

Sitat av Provo Vis innlegg
Kjemikalieforgiftet?? Dette begynner å bli useriøst.

EDIT: Aiaiai!! Felix_poker slo meg på målstreken med vinmonopolanalogien! What are the odds?? (Ok, målstrek og målstrek.. Sånn går det når det går for lang tid mellom oppdateringer)
Vis hele sitatet...
Kjemikalieforgiftet:
Planter dynket i kjemikalier den egentlig ikke trenger.


Ubrukelig:

The active ingredient in Marinol, synthetic delta-9-tetrahyrdocannabinol (THC), is an analogue of one such compound, THC. However, several other cannabinoids available in cannabis -- in addition to naturally occurring terpenoids (oils) and flavonoids (phenols) -- have also been clinically demonstrated to possess therapeutic utility. Many patients favor natural cannabis to Marinol because it includes these other therapeutically active cannabinoids.

For example, cannabidol (CBD) is a non-psychoactive cannabinoid that has been clinically demonstrated to have analgesic, antispasmodic, anxiolytic, antipsychotic, antinausea, and anti-rheumatoid arthritic properties.4

http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6635#3

Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis oss den dokumentasjonen takk. Og nei, anekdotiske bevis i form av enkeltpersoner som hevder det er ikkje interessant her.
Vis hele sitatet...
Vis meg bevis på det motsatte. Takk. Og nei, anekdotiske bevis i form av enkeltpersoner som hevder det, er ikke interessant her.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok. La oss ta det EN GANG TIL. Paracetamol er enkelt å lage sjølv, og lovleg. Like fullt har eg ikkje hørt om ein einaste person som vel å lage det sjølv. Opium er trivielt å lage sjølv, om enn ulovleg. Like fullt produserer det du omtaler som big pharma enorme mengder paracetamol og opiumsderivater årlig - og ikkje kom med at morfin er patentert for det er reint bullshit.
Vis hele sitatet...
Ja la oss gjerne ta det en gang til. Kult, det visste jeg ikke. Jeg visste derimot hvordan man planter en plante. I jorda, vanner litt - og venter.


Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er lov å brygge øl i norge. Til tross for det har bryggeribransjen milliardomsetning.
Vis hele sitatet...
Det gjør jo ikke poenget mitt mindre gyldig. De kunne tjent mer hadde det ikke vært for at folk fra tid til annen brygger selv i Norge.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det du seier henger enkelt og greit ikkje på greip, for det er INGENTING som tyder på at ikkje det skulle funke heilt utmerka å dyrke hamp, og presse til olje for profitt. Helvete heller, eg får kjøpt olivenolje på næraste butikk, og eg er rimelig sikker på at samtlige ledd tjener penger på å selge et produkt som har få eller ingen krav til dokumentasjon, minimale forskningskostnader, og ekstrem grad av konkuranse.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er du temmelig sikker på det, det tviler jeg ikke på. Jeg er bare ikke enig med deg, at diverse allerede etablerte bransjer tenker på en like trangsynt måte. Å bare se gullsekken sakte men sikte trille nedover bakken. Men istedet for å gjøre noe - bare sitte i ro, ta det med et smil - og se den trille videre.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Ooooh, kveler kreftceller. Vel, korleis identifiserer cannabis (kva stoff i cannabis forøvrig?) kreftceller? Kva er verkemåten? In vitro- (i et reagensrør på et laboratorium) studie er uinteressant. Eg kan bruke ei in vitro studie til å påvise at kongevatn er 100% effektiv kur mot kreft, og alle som repliserer forsøket vil komme til nøyaktig samme resultat som meg, men det vil ikkje sei at det er spesielt interessant forsøk, for alle med et totall i 2KJ vil sjå problema med den behandlinga... Eg er freista til å sitere IETF: We reject kings, presidents and voting. We believe in rough consensus and running code.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen forsker, hvorfor spør du meg?
Ikke at jeg i grunn forventet noe særlig mer, så la gå:

"THC, the active ingredient in marijuana, causes brain cancer cells to undergo a process called autophagy in which cells feed upon themselves, according to a study conducted by Guillermo Velasco and colleagues at Complutense University in Spain."

http://www.worldhealth.net/news/thc_...cells_to_dest/


Sitat av slashdot Vis innlegg
Da er det påfallande at vi har en tråd på et titalls sider her på forumet som tar for seg ulike sider ved dyrkinga. I tillegg kjenner eg rimelig mange som har satt vin sjølv - men eg kjenner et ensifra antall som dyrker sjølv. Eg vil tippe at proporsjonen som set vin sjølv er langt større enn dei som dyrker sjølv.
Vis hele sitatet...
Som sagt, å sammenligne cannabis dyrking og vinbrygging er ikke en diskusjon finner videre interessant - eller i det hele tatt aktuell. Dra det opp noen hakk, kthx.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Forøvrig kan vi godt ta samanlikninga med tobakk. Tobakk er fullt ut lovleg å dyrke i Noreg, men like fullt er det ekstremt få som vel å dyrke tobakk - og tobakk er jo ekstremt dyrt i Noreg. Korleis forklarer du det?
Vis hele sitatet...
Du har faktisk rett i akkurat det - men folk ser ut til å foretrekke kjemikalieforgiftede produkter istedet. Petterøe`s er ikke det samme uten noen mg tjære, krabonmonoksid osv for å sette en ekstra piff i smaksløkene.