View Single Post
Sitat av bluefrog Vis innlegg
ok, høres flott ut!

Hvor mye kcal mener du jeg bør få i meg iløpet av en dag?
Vis hele sitatet...
Drit i alle tall du leser på nett, evt de tall du får oppnevnt av andre osv. Dette tallet er ganske forskjellig fra person til person. men en viss pekepinn vil det alltid gi. Mitt beste råd til deg er å finne ut hva akkurat DU trenger å spise iløpet av en dag for å gå ca i null. Det vil si at du spiser like mye som du forbrenner. Etter det ville jeg lagt meg 100kcal over ditt dagsforbruk av kcal slik at du går i pluss (gitt at du får i deg riktig mengde proteiner osv). La meg heller si det slik at det hjelper fint lite å spise 400kcal over det du forbrenner om du bare har spist drit. Drit bygger ikke muskler. Spiser du ett bra og sunt kosthold, får i deg de rette vitaminene og de rette byggestoffene så holder 100kcal i overskudd i massevis, det er iallefall min erfaring.

Er flere måter å gå opp i vekt. Enten trener du kontrollert med kontrollert kosthold for å øke muskelmasse, samtidig som fettprosent øker minimalt som beskrevet over.

Eller så kan du bulke deg stor, spise til du sprekker (såklart alt har en grense). Det vil si at du spiser som en hest, du legger på deg muskler samtidig som du også legger på deg en del fett. Du vil bli sterkere fortere men du vil ikke bli like markert. For å fullføre ett slikt treningsprogram/kostholdsprogram må du avslutte med å ''deffe''. Det vil si at nå skal du fjerne det overflødig fettet du har opparbeidet deg i spiseperioden og få fram musklene som ligger ''gjemt bak fettet''. Du må nå legge deg i kcal underskudd samtidig som du trener. Sakte men sikkert vil du bli mer markert, men pass på, spiser du for lite under deff og trener for hardt kan du ende opp med å deffe bort musklene dine også.