View Single Post
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Det er rimelig irriterende at folk uttaler seg om ting de ikke har særlig kunnskap om. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan folk kommer med uttalelser om rusmiddelet hvis de ikke har prøvd det før. Hvis noen kan fortelle meg logikken i det, da hadde jeg blitt mektig imponert... Om de først skal si noe, kan de isåfall kalle det: "inntrykket jeg har fått...".
Vis hele sitatet...
At folk ikke bør uttale seg om ting de ikke vet noe om er jeg nesten enig i. det vil si at jeg syns folk skal få uttale seg om hva de vil, men ikke påstå at de uttrykker seg med stor kunnskap dersom de ikke har det.

men, at man må prøve ting for å vite noe om det blir helt feil logikk og jeg skal begrunne det med et par eksempler:

1. selvmord: jeg vet en del om det, men har aldri prøvd det. Føler allikevel at jeg har kunnskap til åuttale meg.

2. Cannabis: Jeg har prøvd det, men det var først etter at jeg skaffet meg kunnskap om det at jeg flte at jeg kunne uttale meg.

Med andre ord. det er kunnskapen og ike erfaringen som er viktig. de fleste som røyker og som uttaler seg syn det er kult og tøft akkurat som de som røyker vanlige sigaretter eller drikker seg fulle. de har ikke masse kunnskap og bør derfor ikke tas for mer enn den erfaring dem har. At alle "dophuer" blir eksperter på temaet Cannabis er like feil som at alle som spiller på hest kan kalle seg hestehviksere.