View Single Post
Alle mine nyktre kompiser mener at hasj leder til andre ting. Eksen min tror sikkert at hasj fremprovoserer utroskap også. Og ja, det er sånne idioter som meg som kanskje skaper slike fordommer, men det betyr ikke at det er sant. Jeg syns mangelen på respekt for cannabisbrukere i samfunnet er altfor høy og utbredt. Alle de endeløse diskusjonene mine med folk som ikke har prøvd å røyke før, gjør meg bare oppgitt. Man føler seg ganske maktløs, men så tenker jeg fortsatt at jeg må respektere dem likevel. De får ha det synspunktet de vil ha, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal straffes for mitt eget.

Fra mitt eget synspunkt og med egne erfaringer, så hater nesten alle nyktre folk cannabis. Ikke minst kulturen, men også at folk bruker stoffet. Jeg vet likevel at det fins folk som respekterer røykere, også i min vennekrets. Men de vil holde seg anonyme, og det respekterer jeg også. Bare fordi ellers må de også gjennom endeløse diskusjoner.

Det er rimelig irriterende at folk uttaler seg om ting de ikke har særlig kunnskap om. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan folk kommer med uttalelser om rusmiddelet hvis de ikke har prøvd det før. Hvis noen kan fortelle meg logikken i det, da hadde jeg blitt mektig imponert... Om de først skal si noe, kan de isåfall kalle det: "inntrykket jeg har fått..."

Dessverre formulerer de seg sånn at de "vet" hva det innebærer. De vet hvordan man blir, hvor sløv man blir, hvordan man ikke klarer å fullføre pålagte arbeidsoppgaver... Jeg syns alt sammen blir for dumt.
Sist endret av Aceface; 2. mars 2010 kl. 13:00.