View Single Post
Sitat av forbigått Vis innlegg
Hmmmm.

Spennende... Så da er svaret at det er Kodein i seg selv som gir effekt, og ikke en synergi mellom Paracetamol og kodein? Liefullt forutsetter dette tilgang på Paralgin Forte eller endre lignende produkter. Såvidt meg bekjent er dette ikke tilgjengelig reseptfritt i EØS land, og man må ut på lengre reiser.

Er det noen som har erfaring på om denne ekstraheringen også kan benyttes på brusetabletter?



Utfyllende og godt svar. Men jeg har likefullt et spørsmål...

Hvordan fikk du legen til å skrive ut såpass med resepter? Og 8 Åporex om dagen er jo også en betydelig dose? Er det ikke meningen at Aporex skal taes av markedet på grunn av faren for bivirkninger?

Noen som kjenner til reglene rundt dette?
Vis hele sitatet...
Får faktisk 80stk aporex hver 10 ende dag,var å hentet ut en resept på apoteket i går å da spurte jeg hvor lenge de har lov å selge aporex siden de gjikk ut av markedet den 10 feb,da sa hun i kassa att de har lov å selge i 3 måneder til.Rart legen min ikkje har informert meg om dette,for jeg er ganske så avhengig av disse pillene,har prøvd det meste av smertestillende som dolc,oxycodone,tramadol,temgesic osv men den beste lindringen jeg får er av aporex,rart siden nesten alt det andre jeg har gått på er et sterkere preparat.Kan ha en samenheng med att jeg sliter med att jeg har nerver i klem i ryggen,å opioder i seg selv skal være en dårlig medisin mot sånt.