View Single Post
Trådstarter
47
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
På mange måter så forhåndsdømmer dere akkurat likt som "de uvitende" gjør.
Personlig så vet jeg veldig mye om cannabis da jeg liker å lese om det, men jeg har fortsatt en negativ holdning til det, og ser ikke at det medfører positive effekter (utenom hvis det er brukt på riktig medisinsk grunnlag).
Ergo, jeg er ikke uvitende, men jeg har fortsatt min egen mening om det (og den er generelt negativ). Hvorfor skal dere prakke på meg deres mening, og hvorfor er den mere rett enn min?
Vis hele sitatet...
Sier ikke at min mening er bedre enn din. Jeg har selvsagt full respekt for folk som ikke røyker, akkurat som jeg har respekt for folk som ikke drikker hvis de føler det er rett for dem. Er bare lei at enkelte av vennene mine ser sånn ned på folk som røyker fordi de mener at man er narkis/slask dersom man gjør det.

Var i Amsterdam i sommer og må si jeg likte røykekulturen der. Der så man alt fra freakere med dreads til businessmenn som kjørte Porche sitte i parken og rulle seg en feit en, uten at noen ga dem noen stygge blikk. Og generelt hadde de jeg pratet med (pratet med ganske mange!) mye mindre aksept mot sterkere stoffer som f.eks kokain enn jeg føler at gjennomsnittsrøykeren her i Norge har. De var imot narkotika, men cannabis var slettes ikke narkotika i deres øyne (noe som stemmer).