View Single Post
Sitat av DonVito Vis innlegg
Heisann!

Jeg tenkte det var på tide jeg skrev litt. Merker at serotoninet og dopaminet kjører på reservetanken, og da er det greit å skrive, for å få ut stress og følelser.

Skriver dette til advarsel (og informasjon) for dere som sitter og vurderer å teste "speed", også kjent som amfetamin (+++). Bruk av "speed" er et stadig voksende problem blant norsk ungdom. Siden stoffet er meget enkelt å få tak i for de fleste, og gjerne det narkotiske(kjemiske) stoffet som "krever" minst av førstegangsbrukeren, før den tøyer sine egne grenser, og sier "Ja, takk!".

"Speed" virker såklart spennende for den som aldri har prøvd det. Men til tross fra stadige advarsler, virker det ikke som flere tenker seg om to ganger, før de begir seg utpå.

De aller fleste her inne, som sitter med noen form for erfaring, nøler ikke før de poster en advarsel mot stoffet, så fort en tråd angående det dukker opp.

Og derfor synes jeg det er på tide jeg og skriver hva jeg syns. Og gjerne gir en liten pekepinn til de som sitter inne med noen form for nysgjerrighet rundt "speed".

Har ikke planer om å skrive noe spesielt om selve stoffet. Til det har vi sider som Erowid .

Det er nå blitt 13. februar. Siste datoen jeg husker å ha fått med meg, var 1. februar. Da så jeg på kalenderen, og sa til meg selv (eventuelt en person jeg var med): "Oi, har det blitt februar allerede?"

Idag har jeg tilbringt hele dagen i senga, med depressiv musikk i ørene og pils på nattbordet. I dag er nemlig dagen jeg gikk tom for "speed".

Jeg kan ikke huske sist jeg ikke var ruset. Og med tanke på tidsperspektivet jeg prøvde å "illustrere" innledningsvis så tyder det på at det var en stund siden.

I dag har jeg ødelagt:
  • Fjernkontroll
  • Stol
  • Utallige lightere
  • Askebeger
  • Mobilen min (funker såvidt)
  • Datamaskinen (tålte sammenstøtet)
  • Dekoderen til parabolen
  • DVD-spiller (ser ut til å ha overlevd)
  • Dagen til familien min

Kort fortalt så er ikke humøret mitt på topp i dag, og temperamentet mitt preger vel det meste.

Dette er et resultat av at jeg daglig ruser meg på stoffer man (du, jeg og vi to) burde holde oss LANGT borte fra. De første gangene kan det alltids virke gøy og spennende. Men den følelsen man får av å ta det første gang, får man aldri igjen.

Jeg kan ikke lenger huske hvordan det var. Og de siste 9 månedene har jeg gått daglig rundt og lurt på om jeg ER ruset eller ei. Om jeg nå er normal eller ei. Om hvilken "versjon" av meg som er "normal". Fordi jeg husker ikke følelsen av å ikke være ruset, og samtidig glad.

Enkelt og greit: Meg på "speed" = min oppfattelse av normalt.

Fordi det er kun sånn jeg klarer å fungere normalt.

Uten "speed" sliter jeg på jobb. Tør ikke å oppholde meg på offentlige plasser (kjøpesentre, busser o.l) mer enn MAKSIMALT nødvendig. Og sosialt så er jeg et absolutt NULL uten amfetaminen min.

Dersom du fikk det for deg at jeg ruser meg for å gå ut å feste hver dag, så tok du feil der også. Det er sånn det gjerne er i begynnelsen. "Speed" er en sosial "aktivitet". Men det varer ikke lenge.
Jeg har det best, når jeg får sitte alene i stua mi, med musikk i ørene og bare tenke meg bort i "speed-verden".

Når jeg tenker meg om, så husker jeg ikke sist gang jeg spiste heller. Det må være over en uke siden, tror jeg.

Søvn blir det også dårlig med. Sov to timer her før helga en gang, men er ikke sikker på når. Og om jeg har sovet etterpå tør jeg heller ikke svare på.

Vet bare at jeg skal på jobb i morgen, og at dersom jeg ikke får skaffet noe "speed" før det, så går det ille. Ligger her på senga og drikker pils, for å bli ruset på en eller annen måte. Gjerne ikke det smarteste det heller med tanke på at klokka er 02:15 for øyeblikket, og det er natt til mandag.

Penger er det også tomt for, så jeg lurer virkelig på hvordan jeg skal få tak i den eventuelle "speeden". Men utfordringer kommer man jo alltids over.

I tillegg er jeg utrolig irritert på nesen min, som ser ut til å ha sluttet å fungere. Jeg gråter og blør nesten hver gang jeg "snorter" en strek. Det tar meg opp i mot 10 minutter før den intense smerten har roet seg.
Og her for et par uker siden, så greide jeg ikke lukte ren salmiak som ei kjerring drev å vaska et gulv med. Lovende...

Så nå "dropper" jeg "speeden" i Rizla papir. Det vil si at jeg svelger driten, og venter ekstra lenge på virkning. Hadde jeg hatt litt varme i kroppen, og kunne sett blodårene mine, så hadde jeg "skutt" den. Men av ymse grunner, så lar jeg den tanken ligge.

Så mine kjære sjeler:
Dersom dette høres ut som en fristende livsstil, så vennligst gi meg beskjed før du kaster deg utpå den. Slik at jeg kan sende deg et brev hvor det står: "Ikke si at JEG ikke advarte deg hvertfall."

Utforsk heller psykedeliske stoffer, og ikke la disse sentralstimulerende greiene øedelegge livet deres sakte men sikkert.

Til dere som nå tenker: "Hvorfor i alle dager gadd han fyren skrive alt dette her?"
Hadde jeg ikke fått ut noen tanker på en eller annen måte, så aner jeg ikke hva jeg hadde gjort. For jeg er snart tom for pils.

Til opplysning så har jeg søkt hjelp for lenge siden, og venter svar fra PUT i april regner jeg med.

Fortsatt god natt, og god mental helse!


Hilsen han som stadig sliter, men ALDRI gir opp


DonVito
Vis hele sitatet...
Utrolig bra skrevet og helt sant. 100% ren fakta! vært der selv!

Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Ja, det har jeg aldri sagt noe om. Jeg kommenterte bare det du sa. At alkohol var ufarlig.
Vis hele sitatet...
Ingen rusmidler er ufarlig! hvem har fortalt deg dette? jeg var uheldig en kveld i fjord. var på fest med noen gode venner, riktignok drakk jeg ikke lite. startet kl 20.00 og 11.45 lå jeg i sykebilen bevisstløs. jeg måtte pumpes og når jeg våknet 2dager senere visste jeg ingenting om hva som hadde skjedd(ganske skremmende følse). ble fortalt om en av mine nærmeste venner ikke hadde ringt sykebilen da hun gjorde, så hadde jeg ikke sittet her og skrivd dette. da hadde jeg vært 12fot under jorda. så det går faktisk ann=) ta dette som en liten tankevekker=) Alkohol er farlig det også=)

Sitat av Badboy67 Vis innlegg
Mange flotte innlegg her.
Har selv brukt xanor (benzoprep.) i litt over 10 år. Var det eneste som virkelig funka mot angst. Hadde da først prøvd "lykkepiller" uten god effekt.
Fikk dette av psykiater under behandling og har fått det på resept siden.
Kunne gå på så liten dose uten problemer ble det sagt den gangen.
Virket som det var lite bivirkninger,men de kommer etter hvert!
Hukommelsesvikt,lærevansker,tretthet,kon sentrasjonproblemer,humørsvingnin-ger,svetting osv.
Når xanor "går ut av" kroppen eller du prøver å slutte får du JÆVLIG mye angst og andre abstinenser etter lengre tids bruk!
Veldig avhengighetsskapende og et HELVETE å slutte med etter lengre tids bruk. 10 ganger verre enn heroin sier de som har prøvd det.
Gikk selv på en smell nå drøyt 10 år etter jeg begynte med xanor.
Følte jeg hadde 2 valg: enten å øke dosen og bli "ødelagt"= "narkoman" eller å slutte. Jeg valgte det siste!
Brukte et halvt år på nedtrapping av 2mg xanor med MYYE abstinenser.
Har vært uten benzodiazepiner (xanor) i et halvt år nå. Har fremdeles abstinenser! Legen sier ca. 1mnd. med abstinenser pr år med xanor. For min del blir det ca 1 år med abstinenser!
De fleste vil nok trenge experthjelp i en slik nedtrapping! Og andre medikamenter mot abstinensene.
Ønsker ikke å komme med skremselspropaganda,men for meg er dette virkeligheten.
Håper noen tenker seg godt om før de begynner og ikke gjør samme feilen som meg!
Xanor lager STØRRE problemer enn den fikser over tid!!!
Andre som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
har ikke den erfaringen. xanor og exanol er det samme right? sinnsyke piller kan jeg bekrefte. bilen min til 145.000 er nå øderlagt, lagde hælvete på sykehuset, ble kata ut av 3avdelinger. og slo ned 3politimenn og ble banka med battong og pepperspray av 6politimenn til slutt. husker ingenting etter inntak av exanol. så kan tenke meg at det er et hælvette! ønsker deg lykke til!

Sitat av slakte Vis innlegg
Tror du er som i denne i historien første gang man prøver?
Det mentale dritten kommer etterhvert og man skjønner ikke hvor fucka man har blitt før man sitter dypt i det og det eneste som gjør det bra er amf. Dessuten gjør det livet mye mer spennende
Hvis jeg er nykter tør jeg ikke gå ut døra. Men med amf får jeg igjen selvfølelsen og er glad jeg lever det livet jeg gjør.
Ja det er mye kjipe sider. Men det er også så utrolig fett og mer action enn et "a4" liv.

Jeg kan godt forsvinne et par år tidligere fordi kroppen er ferdig brukt enn å leve i 80 år som f.eks baker eller vaktmester haha

Edit: Med all respekt for de nevnte yrkesgruppene
Vis hele sitatet...
huff. har det aldri slått deg at det er amfetaminen som har gjort at du har fått angst for og være med mennesker uten speed? man skjønner det ikke selv. har vært myye på speed og er fortsatt. jeg vet hva jeg prater om. men at du omtaler speed som et leketøy er ikke bra! virker som om du ikke vet hva du snakker om og at amfetamin bare er kult(party party) er ikke det over lengre tid skal jeg si deg!=) prøv og få et nytt syn=)