View Single Post
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg ville nå heller ha sagt at apx500 er den eneste her som i tilstrekkelig grad har vist forståelse for hva anarkisme er.

Et sitat Emma Goldman:

"The philosophy of a new social order based on liberty unrestricted by man-made law; the theory that all forms of government rest on violence, and are therefor wrong and harmful, as well as unnecessary."

En myndighet opphører ikke å være en myndighet bare fordi den fragmenteres og korrupteres til det hinsidige, så jeg vil heller si at Somalia kanskje er den staten i verden som er lengst fra anarkisme, fordi vold er såpass utbredt blant de som har makt. Om det er mulig å opprette en anarkistisk stat uten at dette skjer, er en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Vil ikke inn på en diskusjon om definisjonen på et ord som vi allerede har konstatert at det er mye uenighet rundt. Jeg prøvde bare og pressisere at apx500 hadde fått svar på spørsmålet sitt, selv om ikke alle tolker anarkisme på denne måten. Så de og du har rett på hver deres måte og det er lite poeng i og ta det så mye lenger da det uansett blir ett definisjons spørsmål.
Sist endret av Veggen; 11. februar 2010 kl. 08:43.