View Single Post
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg har aldrig på noe tidspun tenkt til å ta imot jesus, at han en gang har levd, greit nok, det regner jeg med at han har. At han var noe mer guds sønn enn det jeg er, tror jeg ikke noe på.
Vis hele sitatet...
Nå er du inne på noe viktig!

For ja. Du er like mye Guds sønn som Jesus var.

Det eneste som er spesielt med Jesus var at han tok på seg syndende.

Alle mennesker har den samme kraften i seg. Dette kalles for Den Hellige Ånd. Jeg kaller den kraften for Gud.

Sitat av methewall Vis innlegg
Og skal jeg tolke det du og andre religiøse sier så er jeg med min holdning, ifølge dere dømt til helvete til evig tid, så sant jeg ikke får en ny sjanse på domme dag, tenk mann! Dette blir for dumt. Selv om du bare forholder deg til det nye testamentet, så kan jeg drepe (noe jeg aldrig har gjort eller kommer til å gjøre så lenge ikke situsajonen krever det, men selv da vil jeg anntagelig ha problemer og kanskje bli drept), eller en hvilken som helst gjerning i ondeste hensikt, for så siden angre mine synder, ta imot min frelser og få tilgang til paradis.
Vis hele sitatet...
Hvis noen kristne noen gang sier til deg at du kommer til å havne i helvete så gi de fingeren og be de råtne i helvete.

Den eneste som får dømme deg er Gud. Og Gud er rettferdig.

Og om du bare forholder deg til Nye Testamentet dvs at den største loven din er at du elsker din neste som deg selv så kan du umulig drepe,plyndre,svindle og voldta uten å bryte dette budet.

Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg derimot, som prøver å leve som best jeg kan uten å utnytte, plage, belaste m.m. noen som helst med min tilværelse, jeg skal dømmes ifølge din og andres tro til evig fordømmelse fordi jeg tror på fri vilje. Sykt spør du meg.
Vis hele sitatet...
Jeg tror på en Rettferdig Gud. Om du lever hele ditt liv og prøver med hele ditt hjerte å være ett godt medmenneske (være fylt av lys/Det Gode) så tviler jeg på at Herren sender deg til Helvete.

For det å ta imot Jesus handler egentlig bare om å innse at ingen er verd mer enn andre og at Egoet må legges vekk og at man prøve å leve med medmennesker i Godhet.