View Single Post
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvordan du mener at bibelen kan spre det gode buskap, når så mange med bibelen i hånd har valgt å brenne, gjemme eller late som det ikke fins når det kommer til spørsmål de ikke fortår? Ikke si alt du har sagt en gang til, for jeg tror skjønner hva du tror, jeg skjønner bare ikke hvordan du klarer å forenne det med hele (ikke deler av) bibelen, for det lar seg ikke gjøre. Du kan ikke bare fjerne de sidene du ikke synes passer, når du forsvarer bibelen så forsvarer du bibelen som et helt verk, ikke enkelte og utvalgte tekster som du synes beskriver det du tror. Da kan du like gjerne ta tekster fra koranen som sier mye av det samme, uten at det blir noe mer sant av den grunn.
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært for DNT og at Jesus kom med det nye budet så hadde jeg aldri forsvart Bibelen.

Jeg mener som jeg skrev istad at Gud erfrarer via oss. Når det står skrevet om at Veien er Fullkommen og at Gud er bare god så er det jo helt tydelig at det er helt på jordet når vi ser på hva bare Gud alene har gjort av såkalt jævelskap.

For skal vi tro på den Gud som er i Bibelen så var det faktisk den Guden som oppfant alt, inklusive Djevelen. Og hvis det onde har kommet fra det gode så betyr jo det at det ikke finnes noe godt eller ondt i Gud.

Når det gjelder Guds herlighet og alt dette fullkommne så tenker jeg mer på det spirituelle og liv-etter-døden. For hva om Bibelen beskriver Guds vei etter dette livet? At livet etter dette er det som vil være fullkommet. Kanskje skal vi etter vår død på en vandring hvor vi må velge enten Helvete eller Himmelen.

Joda, det er helt spaced å tenke slik, men noen har jo påstått og ha vært i Himmelen og Helvete.

Jeg tror Bibelen taler om ett høyere budskap enn vi først oppfatter. Og kanskje er det ikke før man lærer Guds Språk at man vil forstå Bibelen og Gud.

Bare for å gi et dårlig eksempel så prøv å les Bibelen under en sopptur. Man får en helt annen forståelse for det som er skrevet.

Men i følge Bibelen så står det jo at alle skulle få muligheten til å ta imot Jesus, også de døde. Og jeg ser på det som rettferdig. Joda, Gud har vært kynisk før, men han rettet det jo opp igjen. Og om vi lever etter det nye budet så kan jeg ikke se at det skal klare og komme noe ondskap ut av det.