View Single Post
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Som jeg sa til deg i en annen tråd. Jesus kom med et nytt bud: Det dobbelte Kjærlighetsbudet. Det budet er for meg helt likt kardemommeloven. Og trenger vi virkelig noe mer? Vi skal elske vår neste som oss selv. Hvorfor praktiserer ikke alle dette? Jeg mener det er dette Bibelen kan være med på å spre godhet
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hvordan du mener at bibelen kan spre det gode buskap, når så mange med bibelen i hånd har valgt å brenne, gjemme eller late som det ikke fins når det kommer til spørsmål de ikke fortår? Ikke si alt du har sagt en gang til, for jeg tror skjønner hva du tror, jeg skjønner bare ikke hvordan du klarer å forenne det med hele (ikke deler av) bibelen, for det lar seg ikke gjøre. Du kan ikke bare fjerne de sidene du ikke synes passer, når du forsvarer bibelen så forsvarer du bibelen som et helt verk, ikke enkelte og utvalgte tekster som du synes beskriver det du tror. Da kan du like gjerne ta tekster fra koranen som sier mye av det samme, uten at det blir noe mer sant av den grunn.