View Single Post
En liten ting som jeg synes er veldig morsomt og som forøvrig er en slags diggresjon (er ikke sikker på hvordan det skrives) er at: De fleste i Norge (ihvertfall nordmennene) er døpt, da er man automatisk kristen, jeg tror ikke det er så mange på nFF som er enten udøpt eller har meldt seg ut fra statskirken.
Så per definisjon er de fleste her kristne, men de rakker ned på de kristne...
Det jeg skal fram til her i dette utsagnet er: misliker dere dere selv? er dere intolerante?(det kan virke sånn i og med alt hatet og "misliker ditt og datt") og jeg synes selv at religion er ett interessant tema da jeg liker å diskutere:P men hvorfor kan ikke åpne øya litt mer og se flere sider av samme sak?
Ok, kansje de kristne er litt trangsynte, kansje de mener at homofili er en synd og skal straffes med evig pine i Helvete.
Men javel? er ikke du litt trangsynt som meneer at alle kristne er kjedelig og dølle og strenge og følger bibelen ordrett?
Hvem følger Bibelen ordrett? jo det er ekstremister, eller eldre:P
Jeg er per definisjon kristen selv, siden jeg er døpt og konfirmert i kjerka, men jeg har ikke noe imot å ha sex før ekteskap, fyre meg ei bønne eller drekke med dritings på en søndag (aller helligste hviledag! åhuffameg!) så hva er egentlig prøblemet?