View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det er riktignok meningen at biler skal av seg selv trekke til høyre (og ut av kjørebanen) hvis de ikke blir styrt, men jeg har kjørt mange biler som trekker mot venstre, mot motgående kjørebane.
Vis hele sitatet...
Tull og vas. At bilen trekker til en side skyldes som regel helling på vegen eller feil lufttrykk i dekkene. Men trekker bilen ved bremsing, er saken en helt annet.

Sitat av Hemen Vis innlegg
Han kom så fort at bremsene hans ikke virket fordi det var snø og glatt på veien, bilen hans sklej og traff bilen min.
Vis hele sitatet...
Eh, bremsene virket ikke fordi det var glatt? Haha, tror du har misforstått noe.... Kanskje han hadde dårlig veggrep pga friksjonen på underlaget, tviler på bremsene slutter å fungere pga glatt underlag...

Sitat av daimeno Vis innlegg
Hvis man sitter å tukler med bilradioen eller lignende så er det fryktelig fort gjort å dra rattet litt mot venstre. Har opplevd dette flere ganger i trafikken selv.
Vis hele sitatet...
Merkelig, har du engelsk bil da? Det som er vanlig, er å dra rattet med seg den vegen man ser, rattet følger blikket. Dette er jo en refleks som ligger i kroppen, at bevegelsene våre følger blikket, så rart at du drar rattet motsett vei av hvor du ser... Radioen i mine biler er ihvertfall på høyre side av rattet. Ser du på girspaken når du girer, drar du rattet med deg mot høyre...


Når de i media skriver "kom over i feil kjørefelt" så er det ofte forbikjøringsulykker ja. Men de har ikke lov å skrive at det var en forbikjøringsulykke før politiet har konkludert med at det var dette som skjedde. Noe som som regel tar litt tid å få konkludert med i offisielle rapporter.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Selv om man sovner i en bil vil man i mange tilfeller fremdeles holde rattet. Eller legge seg over det.
Vis hele sitatet...
Tror også du har misforstått noe. Når noen sovner bak rattet er det ikke slik at de faller i dyp søvn og lener seg/faller over rattet eller blir så slapp at man slipper rattet... De blir ikke bevisstløse eller faller momentant i dyp søvn om det er det du tror... Djeez