View Single Post
Sitat av Weili Vis innlegg
Jeg er for avkriminalisering av alle narkotiske stoffer, det gagner ingen at Per på Plata blir tauet inn og stemplet som kriminell på grunn av sin avhengighet av opiater. Tvert om tror jeg det senker standaren for hva Per selv synes, er han først blitt fortalt at han er kriminell er terskelen for å gjøre andre kriminelle handliger kanskje lavere (som å stjele penger til neste dose framfor å selge =OSLO). Samtidig gagner det få at politeiet bruker forholdsvis mye penger på å 'avdekke kriminelle handlinger' aka. småunger som røyker hasj eller som går med 1g < i lomma.

Når det er sagt er jeg ikke for full legalisering av alle narkotiske stoffer. Legalisering av naturlige stoffer som psykedelia (flein, gress) er en ting, men å sende ut signaler om at det er helt OK å proppe kroppen full av pepper er jeg ikke med på. Avkriminalisering ville hjulpet ganske mye på å begynne ordentlig kartlegging av problemene med rus i samfunnet, samtidig må vi ikke glemme samfunnets egen rolle i hvordan det velger å framstille rus og rusmidler. Dette er noe jeg sier som selv bruker pepper i blandt.
Vis hele sitatet...

Jeg tror om naturlige ting slik som du beskriver, ( Naturens urter ) om dette hadde blitt legalisert så hadde all den andre kjemiske dritten død ut!

Amfetamin
osv

Tror jeg ville død ut til slutt!