View Single Post
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hei alle sammen!

Jeg har selv jobbet innen for psykisk helse, og i disse dager jobbes det med å planlegge et museum i tilknyttning til de av byggene som skal bevares på Lier. Jeg oppfordrer derfor de som måtte ha fjernet dokumenter og andre gjenstander fra Lier Psykiatriske til å levere disse til Drammen/Lier Kommune ved Sykehuset Buskerud. Dette er matriale som som kan bidra til dokumentasjon på overgrepene som skjedde her på Lier. Dersom man fjerner denne muligheten for å samle dataen på et museum fjerner man også muligheten til å gi rettferdighet til de som opplevde overgrepene og de etterlatte.

For å være litt "onkel" så er det faktisk tyveri og ta med seg slike ting fra Lier. En del av gjenstandene som er der er også undratt offenligheten ( journaler osv ) og er derfor strengt ulovlig å lese, og ikke minst fjerne fra sykehuset.

Mvh!
Vis hele sitatet...
jeg følte at jeg måtte svare litt mer... Hvis du får til en større greie med innsamling av dokumenter og ting så får du det jeg har.
Jeg er klar over hva jeg gjorde, men jeg føler ingen skam overhode når slike papirer faktisk ligger der i det hele tatt. Da syns jeg det blir bedre at folk får vite det lille som står. Men jeg har begynt å sladde navn, er det nødvendig eller hva vet noen pm dette? Plz ikke ljug å si at det er høyst unødvendig hvis jeg burde gjøre det til hensyn av lover, en admin eller moderater vet vel dette?

neste blir da medisinal årsberetning 1964

Sitat av Totskalle Vis innlegg
jeg følte at jeg måtte svare litt mer... Hvis du får til en større greie med innsamling av dokumenter og ting så får du det jeg har.
Jeg er klar over hva jeg gjorde, men jeg føler ingen skam overhode når slike papirer faktisk ligger der i det hele tatt. Da syns jeg det blir bedre at folk får vite det lille som står. Men jeg har begynt å sladde navn, er det nødvendig eller hva vet noen pm dette? Plz ikke ljug å si at det er høyst unødvendig hvis jeg burde gjøre det til hensyn av lover, en admin eller moderater vet vel dette?

neste blir da medisinal årsberetning 1964
Vis hele sitatet...
men dette er da History of The Research Labratory Lier Mental Hospital, noe tul skjedde når jeg skulle poste... hater at innlegg blir smekket sammen sånn selv om man velger ny overskrift. Ver at det er for å hindre unødvendige og dobbelposts og sånt men...

Medisinal Årsberetning for 1964 fra Lier sykehus
side 1-5

Medisinal Årsberetning for 1964 fra Lier sykehus
side 6-10

Medisinal Årsberetning for 1964 fra Lier sykehus
side 11-14