Tråd: Ny bass gitar
View Single Post
Sitat av TeumessianFox Vis innlegg
Jeg ville revurdert dette med 5- eller 6-strengs-bass. Du sier du vil ha en bass som du kan bruke til alt, du trenger ikke noen 5- eller 6-strengs bass for det! Man klarer for det meste det samme på en 4-strengs bass som på 5- eller 6-strengs basser, om du bare lærer deg de forskjellige skalaene riktig
!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjør nok det. Man hadde vært litt godt og hatt en 5 strengers Og jeg vet ikke hvordan jeg skal lære de skalaene, bøker ? jeg liker å lære av og se på (men ikke proffer fra youtube som spiller så fort at du ikke rekker og blunke^^)filmer. Var en periode jeg var veldig giret, for jeg har bare lært bass av meg selv og ville gjerne lært noen skalaer, men endte med at jeg ikke lærte noe som helst. Vet du om noen bra sider ? Beste tipset jeg fikk på et forum jeg spurte var at jeg burde google de forskjellige skalaene som jeg aldeles ikke kan navnene på.

Jeg har gjerne lyst til å teste noen av de bassene du har vist, grunnen til at jeg tenkte på f-105 er fordi jeg har prøvd den på ordentlig og synes den var grei. Vet du om noen bra musikk butikker i Oslo eller noe ? bor bare 1 time unna Oslo så ^^ Her jeg bor er det bare en liten musikk butikk som har veldig lite utvalg