View Single Post
På tide med en ny synsvinkel her inne!

Jeg har fått inntrykk av at de aller fleste her inne er for lovliggjøring av diverse rusmidler i en eller annen form. Jeg, som stolt nFF-bruker, har et annet syn på saken. Dere som er for, er dumme, kortsiktige og ikke minst egoistiske!

De fleste argumenter for (correct me if I'm wrong) her på forumet, går ut på at å kunne ruse seg er en menneskerett, at det er mulig å bruke stoff uten å være et totalt vrak, og at det i bunn og grunn er liten forskjell på alkohol, som er lovlig, og rus, som ikke er det. I og for seg er det ikke dårlig argumenter, men problemet er at de som bruker argumentene allerede er de samme som klarer å bruke rus på en fornuftig måte. Det er langt ifra alle som ville taklet det på samme måten.

Hvis det hadde vært lovlig (for folk over atten, vel å merke), er det jo ingen tvil om at det ville vært fler narkovrak. Hvor mange er vanskelig å si, men at det er et betydelig antall, strides det nok ingen tvil om (hvis dere føler at dette ikke stemmer, syng ut). Jeg tror det vil skape større skade enn gagn for samfunnet med en slik legalisering. Det ville blitt problematikk i skolemiljøer, det er jeg i alle fall ganske sikker på. Ungdom nå til dags har ikke problemer med å skaffe røyk, vil det da bli vanskeligere med narkotika? Det vil nok ikke bli like lett, regner jeg med, men fremdeles for lett. Det vil kreve for mange offer, det at dere skal få dosa med canabis.

Med det vil jeg at dere tenker dere litt om før neste gang dere sier «eg gjør hva jeg vil med min kropp!», og heller tenke litt på hva som kan skje. Hvor mange familier hadde blitt ødelagt ved en legalisering? Hvor mange overdoser? Hvor mange mødre måtte sitte oppe natta gjennom og bekymre seg over sønnene sine? Egoister.

(Sterke meninger gir sterke reaksjoner. Kjør på!)