View Single Post
Da jeg var liten lærte jeg at hvis du var med noen som gjorde noe galt, var du også med på det.

Media er de eneste kildene mine i denne saken. I linken til trådstarter kommer det frem at den ene gruppa med demonstranter i Amagerbrogade der politiet hadde foretatt flest arrestasjoner, hadde det blitt kastet stein og fyrverkeri. En del hadde også maskert ansiktet sitt. Når de fredelige demonstrantene fortsatt oppholder seg i ei gruppe som begår ulovligheter og ikke trekker seg bort tolker jeg det som at de er med på det. Uten alle disse fredelige demonstrantene hadde det mest sansynlig bare vært igjen ei lita gruppe med voldelige aktivister, det er mye lettere å ty til vold og hærverk på denne måten når du er i ei stor gruppe. Jeg kan vedde på at mange av de fredelige demonstrantene heiet på de som kastet stein ol og på denne måten oppfordret dem til å fortsette.

Jeg er også ganske sikker på at politiet ba dem om å splitte opp før de startet massearrestasjonene. Ved å først ta del i ei gruppe som utfører vold og hærværk og etterpå nekte å flytte deg på politiets oppfordring, da kan du ikke regne med stort annet en å bli arrestert.

En del spekulasjoner her, men har som sagt media som eneste kilde.

felix_poker: Arrestasjonen er helt lovlig, i Danmark kan du fengsles mer eller mindre uten misstanke i inntil 12 timer.
Sist endret av Corre; 14. desember 2009 kl. 09:49.