View Single Post
Sitat av shred Vis innlegg
Litt OT:
Har vært innblanda i en smell pga manglende signaler fra bilen foran. Den stoppet "plutselig" opp foran meg, jeg klarte med nød og neppe å stoppe , men det gjorde ikke lastebilen bak meg. Ingen alvorlige skader, heldigvis.
Det viste seg at den første bilen skulle svinge av veien, men ikke hadde gitt signal, noe som kanskje hadde gitt de (dvs jeg) som kom bak, en mulighet til å slakke ned og unngå hele hendelsen.
Vis hele sitatet...
enig at man må bruke blinklys, men om du klarte å overse bremselysene hans, så tror jeg egentlig ikke det hadde hjelpt om han hadde brukt blinklys heller

Sitat av thomasf Vis innlegg
De som holder fartsgrensen er ikke på noe vis forpliktet til så mye som å løfte en finger for at du skal kunne passere dem og fortsette å bryte loven. Fartsgrensen skal overholdes.

Problem solved.
Vis hele sitatet...
hehe, alltid så morsomt med sånne som deg som uttaler deg uten å ha snøring på hva du snakker om.... Det står i trafikkreglene at "den som blir forbikjørt PLIKTER å hjelpe til ved å senke farten, bremse og om nødvendig stanse"...
Om du så ligger i 80 km/t i ei 60-sone og bilen bak vil forbi, så er du likevel pliktig å samarbeide med han så han kommer seg forbi på en trygg måte. At han kjører for fort har du INGENTING med, det er en sak mellom han og myndighetene, ikke mellom deg og han. Er kanskje slike som deg som ikke er klar over dine plikter i trafikken som er de farligste..?