View Single Post
Sitat av Tothep Vis innlegg
Siden jeg bruker Ketorax spurte jeg legen min om dette ang. bilkjøring osv.
Han sa - sålenge du har gyldig resept fra lege og bare kjører når du føler du er i stand til det kan de ikke ta fra deg lappen ved en kontroll.
Er jeg blitt feilinformert?

Det er jo slik at slike medikamenter som Ketorax sitter i systemet ditt i flere dager, men man er ikke redusert hvis man tok en tablett i går liksom.
En blodprøve vil jo vise at du har tatt slike medikamenter, men er det nok til å ta fra deg lappen?
Vis hele sitatet...
Når jeg kom i retten, så gjaldt bare èn ting:
Vegtrafikkloven: Ikke lov å føre kjøretøy etter å ha inntatt narkotiske midler!!
Hjalp ikke med advokat, legeærklæring på at jeg hadde brukt tablettene i 3 år, lege var vitne, begge purkene som stoppet meg var vitne, begge bekreftet at de ikke kunne se jeg var påvirket, men legen på Legevakten tok blodprøve da pupillene mine reagerte tregt, Bingo . Mistete lappen i 18mnd, 30 dagers betinget fengsel (da jeg ikke var soningsdyktig pga sykdom) halvannen mnd brutto inntekt i bot, + betale saken og betale advokat . Ialt nermest 50.000,- Kr

(Jeg hadde tatt 2 Paralgin Forte Kl. 15.00, og 1stk Kl. 18.00, kræsjet Kl.20.00 da en hjort kom i veien og jeg havnet i grøften)
Sist endret av mercen; 27. november 2009 kl. 15:12.