View Single Post
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Sitat av andpe Vis innlegg
Det skjer kanskje aldri hos deg, men når forbruket er lavt så lyser LED'en lengre.
Så i slike tilfeller er det greit å kun telle hvis verdien på forrige avlesning var under terskelverdien.

En boarduino koster jo "ingenting", og med den så kan du sende data serielt fra skapet over to ledninger eller via xbee til en annen arduino som kan kobles til pc.

På arduino nr 2 kan du logge forbruk, dato/klokkeslett mm og skrive det til eepromen som er innebygget i kretsen. Så hvis du vil ha dataene til excel eller annet pc-program, så kobler du bare til og leser av eeprom.

Uendelige muligheter.

For å klare deg med kun en arduino, så må du nok sette opp kretsen slik at den trigger en interrupt, ja...
Vis hele sitatet...
Men om led`n lyser lenger så vil jeg fortsatt bare telle den en gang, siden forrige value må være low(Ref kodesnutten du postet). Har testet med å peke en laserpenn mot LDR, og om jeg beveger den sakte frem og tilbake så registrerer den slik som den skal.

Kan jeg ikke klare meg med kun en arduino om jeg bruker et ethernet shield/wifi shield? Ser ikke helt behovet for enda en arduino. Har ethernet i 1m avstand fra sikringsskapet.

Tanken var da å f.eks kalle en url en gang i minuttet. f.eks 192.168.1.1/reg.php?value=xxx

For så å la php sette timestamps, og legge det i db.