View Single Post
Man kan sikkert diskutere 1.generasjons biodiesel, 2.generasjons biodiesel osv til man blir grønn selv.

Det som jeg opplever som et dolkestøt fra regjeringens side er jo det faktum at de går ut til folket med en oppfordring til å kjøre miljøvennlig. Vi så det samme for noen få år siden da alle ble oppfordret til å kjøre normal diesel da dette var mer samfunnsøkonomisk enn bensin, samtidig som det var bedre for miljøet.

Hva var resultatet? Jo, folk kjøpte omtrent BARE dieselbiler. Det ble solgt (hvis jeg ikke husker feil) ca 70% dieselbiler. Nå har de gjort det samme, spesielt ovenfor lastebilnæringen. Kjøp biodieselbiler, dette er gull....

Når nok mennesker har byttet ut den gamle bensinbilen eller dieselbilen, setter myndighetene opp avgiftene. Dolker folket i ryggen, folk som kjøpte slik bil nettopp fordi de ønsket å spare miljøet samt spare lommeboka litt. I mine øyne ser jeg slikt som svindel. Hadde en bedrift holdt på slik hadde antakelig forbrukerombudet vært på banen for lenge siden.

Vi har ingen skikkelig mafia i Norge sies det, men den kan du gå lenger ut på landet med. Den Norske mafiaen sitter på Stortinget!!!
Sist endret av Driftaway; 21. november 2009 kl. 11:17.