View Single Post
Jeg hadde veldig lite lyst til å svare i denne tråden, da dette er et emne jeg har alt for sterke meninger om (har jeg hørt iallefall). Men jeg må bare få sagt at dere misbruker ordet "rasist" til de grader. Man er ikke rasist selv om man mener innvandringen er for høy, man er ikke rasist selv om man bruker ordet "pakkis", og man er ikke rasist selv om man ikke støtter den kulturelle forandringen som skjer i vårt lille land. FrP politikeren fra Moss virker jo i all hovedsak litt rasistisk, så det er greit nok; men å kalle alle som er imot den høye innvandringen og det som følger med den rasistisk blir for drøyt. De fleste i dagens samfunn er nemlig ikke rasister - de er ikke imot selve religionen eller hudfargen eller individer. De dere kaller rasistisk er bare imot den store "kulturkræsjen" som forekommer med stor innvandring. Selvsagt finnes det "ekte" rasister også, de som hovedsaklig er imot utlendinger på grunn av deres hudfarge eller etnisitet, men slike som meg - som er høyst imot den store innvandringen liker ikke å bli kalt noe jeg ikke er.

Som noen tidligere i tråden sa så tiltrekkes rasister til FrP da det er de som har den strengeste asyl- og innvandringspolitikken her i landet, på samme måte som at kommunister og det som verre er tiltrekkes SV og Rødt etc. Men det betyr for all del ikke at selve partiet støtter noe rasistisk eller kommunistisk. Jeg er lei av at innvandrere og venstretilhengere alltid trekker frem "rasismekortet" med en gang FrP prøver å si noe fornuftig (i deres øyne ihvertfall) om innvandrings- og asylpolitikken. Jeg blir kalt rasist av mine egne venner fordi jeg støtter FrP og deres meninger, jeg har også blitt kalt rasist på dette forumet for å støtte FrP. Å kalle noen for rasist nå for dagen er nesten det samme som å kalle en person for homse eller jævel. ordet "rasist" har ingen mening lenger, folk flest vet ikke betydningen av et så hardt ladet ord som det egentlig er, og derfor blir det misbrukt - alle bruker det med en gang det kommer opp utlendinger i en diskusjon. Hadde jeg blitt kalt rasist for noen år siden hadde jeg blitt direkte flau og lei meg, men bryr jeg meg ikke lenger da alle bruker det hele tiden. Man er jo rasist bare man sier "muslim" omtrent.

Og som bidrag til diskusjonen dere er så langt inne i nå, så kan jeg si at jeg støtter r8chl. Det er faktisk innvandrerne som må bevise at de er bedre enn de vi ser på nyhetene hver dag, og det er de som må bevise at de er akkurat som oss nordmenn hvis de faktisk vil at "undertrykkingen" (i mangel på et bedre ord) skal slutte. Man leser hver eneste dag om en voldtekt eller drapssak begått av en mann med utenlandsk opprinnelse, som selvsagt fører til fordommer hos den generelle nordmann. Det er også minst like mange avisartikler og nyhetssendinger om nordmenn som har gjort det samme eller det som verre er, men det er nordmenn - de kan vi liksom ikke gjøre noe med - men det kan vi med innvandringspolitikken. Så x3m187, hvis du ikke vil bli kalt "pakkis" når du går rundt i sentrum lengre, så må du faktisk gjøre en liten innsats selv. Nordmenns fremmedfrykt går ikke vekk av seg selv.
Sist endret av Boo-Boo; 18. november 2009 kl. 22:05.