View Single Post
3xm187; Nå har ikke jeg problemer med rasisme, så det er selvfølgelig umulig for meg å sette meg inn i følelsene dine om temaet. -Derimot er jeg i en jobb der man kansje ikke forventer å treffe på så mange jenter, og jeg har opplevd mange ganger at kompetansen min trekkes i tvil på det grunnlaget både i jobbsammenheng og i generelle diskusjoner på fritiden. Det jeg løste fordomsproblemet med var å gå inn for å overbevise de som tvilte, det var tungt og demotiverende i begynnelsen men nå har jeg så god trening i det at det tar meg nesten ikke et minutt engang.
Så jeg har tro på at det ville funka på din front også selv om vi ikke er i den perfekte verden.
Du kan i det minste forsøke syns jeg...? Du er god til å sette ting på spissen i innleggene dine, og virker skikkelig som en utadvendt person med bein i nesa så det holder, -så om noen skulle vært rette personen tror jeg det skulle vært du.

Provo: Jeg er glad diskusjonen her ikke sklei helt ut, selv om vi er uenige på punktet hvorvidt vi skal gå inn for å overbevise rasistene. Jeg vil gå inn for å gjøre det, med små gode gjerninger og smil. Rett og slett fordi rasistene har misforstått noe viktig med sin manglende aksept for innvandrere -generelt er basert på feilaktig informasjon og ikke-eksisterende korrelasjoner (bruker dine ord, siden det var så godt sagt).
De har rett og slett ikke skjønt hvor viktig det er å gi alle en sjanse uansett farge, og jeg vil heller hjelpe dem på riktig vei igjen selv, istedet for å sitte å vente på at de resonnerer seg fram til det av seg selv.
Må innrømme at det kansje er litt nedlatende, men jeg ser på rasistene litt som barn man må forklare at de har tatt feil og at vi må hjelpe dem på riktig vei, for de skjønner jo ikke selv hvor feil de tar.