View Single Post
Sitat av r8chl Vis innlegg
Ja definitivt! Faren din burde forsøke å overbevise alle han møter som har et problem med ham om at han er en ålreit fyr. Uansett hva problemet er.
Hva annet kan han egentlig gjøre? Hvorfor skal man slutte å prøve med å være et godt menneske? Selv når "jobben er gjort" og det ikke finnes noen rasister igjen burde man fortsette å gjøre gode gjerninger ut av det blå mot mennesker rundt seg..

Og du sier du har sluttet å anstrenge deg og at diskusjonene dine blir useriøse.
Ja, noen kan man bare ikke diskutere med, men vær nå heller det bedre mennesket og gå når folk blir useriøst rasistiske. Er den gode følelsen du får av å tippe skaprasistene over i fyr og flamme i diskusjonen med argumentet om damer og skattepenger like god når kansje rasisten senere den dagen er slem mot en annen farget fordi han ble sinna på deg?

Alt dette hatet som går i ring på den måten må slutte et sted, og det er rasistene som må overbevises. De kommer aldri i verden til å bli overbevist om ingen anstrenger seg for å gjøre det, men isteden gir dem flere argumenter eller bare generelt kritiserer dem..
Vis hele sitatet...
Uenig, man skal ikke bruke tid og krefter på å omvende rasister. De er voksne mennesker og må ta ansvar for egen opplysning og meninger. Å diskutere er helt greit, men jeg vil aldri be faren min å prøve å overbevise en rasist med "gode gjerninger". Jeg vil heller anbefaler han å kutte kontakt med vedkommende. Hvem har tid i dagens samfunn å bruke på ukjente mennesker som man skal skifte mening på?

Det er en tapt kamp, ja man skal være optimistisk. Men derimot å prøve å foreslå det du sier. Det funker ikke i praksis, kanskje i den perfekte verdenen men ikke i denne!
Derfor har vi anti-rasist organisasjonen MOT.

Og ærlig, hvis jeg skulle ha vært rasist mot alle nordmenn og hvite personer generelt!

HVOR MYE TID HADDE DU BRUKT PÅ Å OVERBEVISE MEG? ikkesant!
Sist endret av BaJa; 18. november 2009 kl. 16:36.