View Single Post
Sitat av x3m187 Vis innlegg
La oss si faren min, han er innvandrer. Han kom til Norge på 70-tallet og møtte fordommer og faenskap. Fortsatt så mener du at han skal overbevise rasistene om hvor "snille" innvandrere er?

Det er jo rasistene som har fordommer og er trangsynte. Hvordan skal f.eks faren min overbevise en hardbarka rasist at han er en "snill" innvandrer? Skal han vise lønnslippene og vise til at han betaler skatt? Eller skal han vise hvor lite sykefravær han har hatt?

Det skal sies at de Pakistanerne som kom til Norge på 70-tallet gav sine beste år til Norge. Ved å ta mye av dritt arbeidet samtidig man møtte fordommer og jobbet for luselønn i forhold til nordmenn. Det som skjedde på 70-tallet gjentar seg igjen nå med de nye innvandrerene.

UANSETT, har selv prøvd å overbevise diverse innvandrer fiendtlig mennesker med null resultat. Kan slenge mye på bordet om hva jeg har gjort for Norge, men i bunn og grunn ender det alltid opp med at " Du er svart".

De som dømmer folk utifra en annen personsons hudfarge,rase,religion og legning kan egentlig bare hoppe i havet slik jeg ser det. Jeg har sluttet å anstrenge med å diskutere der jeg vet at jeg ikke kommer noen vei.

Mine diskusjoner har blitt useriøse og ender alltid med at jeg sier
"Fyfaen, så digg å bo i Norge. Jeg kan besudle blonde Norske ariske jenter. Jeg kan leve på DINE skattepenger og jeg kan klage på alt"

Det gjør at skaprasistene nesten tar fyr og blir enda mer innvandrer fiendtlige. Men hey, jeg sitter igjen med en god følelse. For jeg vet selv at jeg har bidrat med mitt for Kongeriket Norge!
Vis hele sitatet...

Ja definitivt! Faren din burde forsøke å overbevise alle han møter som har et problem med ham om at han er en ålreit fyr. Uansett hva problemet er.
Hva annet kan han egentlig gjøre? Hvorfor skal man slutte å prøve med å være et godt menneske? Selv når "jobben er gjort" og det ikke finnes noen rasister igjen burde man fortsette å gjøre gode gjerninger ut av det blå mot mennesker rundt seg..

Og du sier du har sluttet å anstrenge deg og at diskusjonene dine blir useriøse.
Ja, noen kan man bare ikke diskutere med, men vær nå heller det bedre mennesket og gå når folk blir useriøst rasistiske. Er den gode følelsen du får av å tippe skaprasistene over i fyr og flamme i diskusjonen med argumentet om damer og skattepenger like god når kansje rasisten senere den dagen er slem mot en annen farget fordi han ble sinna på deg?

Alt dette hatet som går i ring på den måten må slutte et sted, og det er rasistene som må overbevises. De kommer aldri i verden til å bli overbevist om ingen anstrenger seg for å gjøre det, men isteden gir dem flere argumenter eller bare generelt kritiserer dem..