View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Har du vurdert om det kan være din forståelsesevne det kan være noe i vegen med? Du trenger ikke å forstå, bare aksepter at ting som ikke er viktige for deg faktisk kan være viktig for andre.
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg kanskje litt feil/for kort i den setningen der. Det jeg mente var at jeg synes vi som samfunn (verden generelt) er kommet for langt til å i det hele tatt inkludere religioner i arbeidsammenhenger - være det kristendommen, islam eller alle andre religioner. Jeg mener.. Forandre et helt jobbantrekk fordi noen få kanskje har lyst til å bruke det høres helt absurd ut i mine ører. Hvis de vil ha på seg et kjede av Muhammed, eller ankelkjede med bilde av en terrorist på så kan de selvsagt gjøre det, men å forandre et helt klesplagg blir for dumt.


Sitat av Provo Vis innlegg
Det har vært lov å bruke hijab i sporveiene siden 1980. Saken er at sporveiene nå velger, på eget initiativ, å inkludere hijab i uniformspakken, slik at de som vil kan bruke denne hijaben. Den har bl.a. borrelås som gjør at den løsner hvis noen skulle ta tak i hijaben. Så har den vel sikkert en fin sporveislogo. Hvis dette er et problem for deg, så er det virkelig du som har problemet.
Vis hele sitatet...
Kilder på at det har vært lov siden 1980, takk (jeg har bare aldri hørt om det før). Uansett, dette er en prinsippsak, jeg har sagt det jeg mener om religionsyttring i/og under arbeidslivet.

Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis dere ikke forstår det nå, så ta det med ro. Dere skjønner det når dere blir store.
Vis hele sitatet...
Etter dine utsagn tror jeg neppe du er mye "større" enn meg.