View Single Post
Sitat av washingbear Vis innlegg
tror du misforstår. jeg vil ikke at dørvakta skal bli straffet, han har strengt tatt bare gjort jobben sin.
det jeg mente var at jeg blir fratatt muligheten til å forklare meg, noe som gjør det mulig for den andre parten å uhindret vinkle alt til sin fordel, jeg sier ikke at han nødvendigvis har gjort det.

sier heller ikke at jeg nekter å betale forelegget, men at jeg akkurat nå er usikker på om deler av forklaringen er sann. og det kan jo ha konsekvenser for meg senere, så jeg er ikke så ivrig på å ha dette stående på meg i alskens attester og rulleblad om det ikke stemmer..
Vis hele sitatet...
Politijuristen har vurdert at saken er tilstrekkelig belyst til å uferdige forelegg. Slik du fremstiller det, er det basert på politiets obsersvasjoner, og vaktens forklaring.

Det er lite trolig at din forklaring vil endre på skyldsspørsmålet. Du vil altså uansett få forelegg.

Du kan be om innsyn i saksdokumentene hvis du mener at forklaringene er gale. Kontakt politijuristen for dette.

Hvis du etter dette mener at det er viktig at du også blir avhørt, ber du politijuristen om dette.

For rullebladet ditt sin del, vil det ikke fremkomme noe rundt omstendighetene for forelegget. Hvis dette er motivasjonen din, kan du bare vedta forelegget og bli ferdig med saken.