View Single Post
Sitat av Sky Vis innlegg
Hvorfor skal dere være så hevngjerrige overfor denne læreren? Dere sitter bak en skjerm og forbanner henne sønder og sammen for en (tilsynelatende) liten bagatell (spøk) som ikke var vondt ment, skjerpings! Reis dere -litt- over dere selv og se på situasjonen med litt objektive øyne for svarte, og erkjenn at denne damen bare er et menneske hun også.

Hvordan hadde dere følt det om dere satt i hennes sko og saken ble blåst helt ut av proporsjoner istedenfor at du får en sjanse til å si unnskyld og roe ned hele greia på et vis som gir det beste utfallet for alle? Dette trenger ikke være vanskeligere enn det man gjør det til folkens.

The art of forgiveness er visst vanskelig å snuble over blant en stor del av brukermassen her på nff... triste greier.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om noe hevn overhodet, men heller konsekvenser. Mennesker har behov for å vise sin reaksjon når de føler seg fornedriget eller krenket. Forsåvidt også når de føler seg stolt eller tilgodegjort.

Jeg kan sette meg inn i hennes sko, og hun fikk mulighet til å unnskylde seg, noe hun ikke gjorde før hun skjønte at dette kunne få konsekvenser for henne. Og for å sette et eksempel synes jeg det er riktig at hun får et skriftlig advarsel.
Det er mulig saken er blåst ut av proposjoner, men det vet vi strengt talt ikke noe om.

Jeg synes også tilgivelse er en fin ting, men ikke om det brukes i hytt og pine. Tilgir man uten forbehold fungerer det sjelden etter hensikten. -Desverre