Tråd: Hva er lykke?
View Single Post
Why so serious?
Vandringsmann's Avatar
Trådstarter
597
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Men fortsatt, tror ikke folk som f.eks blir stengt i en kjeller i 15 år, blir voldtatt og banka hver dag, og spiser seg selv for å overleve.. Om de vet hva lykke er, åssen kan de se at de har lykke med seg?
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å være vanskelig, men om den personen har bodd i den kjelleren i hele sitt liv og ikke vet om noe annet så ja, kanskje? Hvis personen vet hva som skjer og har vært oppegående før de ble fanget så har h*n kanskje følt lykke før og velger å ta sitt eget liv for slik å bli lykkelig?

Hva hadde du selv gjort om noen hadde vist deg at den verden du lever i ikke er den virkelige? Hva om alt du viste ble snudd? Hva om noen hadde vist deg at verden var flat? Eneste grunnen til at du tror den er rund er fordi den teorien støttes opp av forskning og bilder fra satelitter. Ta som et eks. Armstrong på månen. Det spekuleres jo nå i om det hele har vært en bløff. Denne teorien blir støtt av lyset som er på bildet av han, flagget vaier ut i verdensromemt som ikke skal være mulig og måneoverflaten er annerledes enn neste mann på månen beskrev og er temmelig lik sanden de gar i amerika visse steder.Kan jo bare være tilfeldigheter?. Er ikke det at jeg tror jorda er flat, men jeg har ikke sett den selv så er litt vanskelig å uttale seg, men logisk sett så er den jo rund. Spørsmålet blir da: hvor dypt vil du grave/tenke?

Men klart nå satt du ting litt på spissen. Kanskje gjorde jeg og dette.

Sitat av wolty Vis innlegg
Lykke er noe som ikke kan eksistere uten negative føleleser og hendelser da man ikke ville hatt noe å refferere til.
Etter egen erfaring vil jeg påstå at livet består hovedsaklig av monoton likegyldgihet, en god del negative hendelser og noen få lysglimt av "lykke" som du kaller det.
Men denne variasjonen med mer negativt enn positivt har igjen den effekten at det lille positive man opplever i livet virker mye større enn det egentlig er ved hjelp av sammenligning med alt det negative..
Vis hele sitatet...
Da snakker du om lykke som en følelse som er kortvarig, men med stor effekt. Finnes personer som hele veien går med "lykke".
Sist endret av Vandringsmann; 10. november 2009 kl. 09:03.