View Single Post
Min store løsning på dette er å privatisere mer. Med privatisering kommer også høyere lønninger, noe som gjør lærerne mer "engasjerte" i jobben sin. På alle de offentlige skolene jeg har gått på har jeg fått inntrykket av lærerne ikke bryr seg en døyt om hva elevene gjør på eller lærer. De er rett og slett likegyldige og lei av jobben sin. Det inntrykket har ihvertfall jeg fått av stakkarslige lærere som jobber for kommunen.

Da jeg begynte på privatskole ble alt så sinnssykt mye bedre! Jeg følte at lærerne ville hjelpe meg, og at de faktisk brydde seg om hva vi lærte på skolen. Jeg fikk ihvertfall et ekstremt bra inntrykk av den private skolen, og alle jeg kjenner sier det samme.

Privatisering av skoler fører også til noe bedre i den offentlig sektoren, da de får mer konkurranse og kommunene er nødt til å gjøre sine skoler bedre for å klare å holde følge med den private. For jeg sier for all del ikke at vi skal privatisere alt, det ville ødelagt mye av poenget, men litt privatisering må til for å holde ting sammen - uansett om det er skoler eller sykehus.