View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Einstein hadde ikke tro på kvantemekanikk, og mente kvantesammenfiltring bare var en feil i matematikken. Bohr mente på den annen side at kvantemekanikken som teori var komplett og virkelig.
Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum...ent#Background
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke sett at Einstein mente den gav feil svar selv om han ikke likte teorien. Er ikke einsteins egen forklaring på hvordan partiklenes endring nok. Alle rundt einstein på hans egen tid påsto at det han sa var feil for de forsto ikke hva han mente.
Bohrs logiske resonnement bak hans teori om entanglement er ikke særlig forklarende.


Sitat av Provo Vis innlegg
Alain Aspect gjennomførte eksperimenter som viste at kvantesammenfiltring later til å eksistere.
Vis hele sitatet...
"Later til" er ikke det samme som påvist. At torien medfører noe riktighet betyr heller ikke at den er god, eller at man trenger like den.
Jeg leste detaljene nøye. Jeg klarer ikke tro på at Bell-experimentet som Alain brukte kan gi "rene" nok resultater til å påvise noe som helst annet enn at kretsene han brukte fører strøm. Det kan jo ha vært hva som helst i hele universet som hadde påvirket det han avleste i den andre ennen.


Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg kan ikke se at leptoner beveger seg raskere enn lyset under noen forhold for noen observatører.
Vis hele sitatet...
Nei det kan du selvfølgelig ikke. Ingen kan det.
Det er det kun leptoner selv som kan se når de selv har nær-lyshastighet, men her er jeg igjen inne på udokumenterte theser. Jeg har forbud.