View Single Post
sio,
jeg sier jo at det er kjeme spart at damene , tar jobb og karriere først.

Det jeg mener med at de blir eldre og mindre fruktbare er jo sant.Står jo øverst på tråden her og.

her er link vist du ikke oppfatter helt hva prøver å si så henviser jeg til linken nedunder:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5647:26:::0:0

sitat john rambo:
Har flere ganger, sett om vinteren at mannen, starter opp bilden, dama står enten å ser på eller setter seg inne fordi det er kaldt, og hans står ute, skraper is og graver frem bilden.

sitat sio
For en snill mann. Noen sinne tenkt på at damen kanskje har tilbudt seg men mannen insisterte på at hun ikke skulle fryse?

Greit du har et poeng der da. Men jeg prøver å si at, når det er dekkskifte, is skraping og snømåking om vinteren og andre div uteaktiviteter.
Så er det som regel manne som gjør dette. Du har din fulle rett til å overbevise meg at det er 50 / 50, f.eks mannen legger dekk om vitneren og dama om sommeren.


Sitat: Originalt skrevet av RamboJohn Vis innlegg
Samtidig som de vet at, får de et barn med en fyr, og han ikke innretter seg etter henne, vell da kan hun med lov og rett skille/splitte opp med fyren, og får i 90% sjanse omsorgsrett over barnet + en god slump penger de neste 18 åra. Og fyren, vell er dama virkelig vanskelig av seg, så får han kunne barne bidraget i posten og ingen kontakt med barnet sitt.

Farspermisjon og fars rettigheter ved skilsmisse ved barn er det største problemet vi har på mannssiden i likestillingssaken. Allikevel har kvinner det generelt verre enn menn. Spesielt med lønn.

Ja de har mindre lønn BRUTTO, men er du aleneforsørger, så blir du jo i en helt annen skatteklasse, + barnebidraget er ikke skattpliktig. Hva damene har i NETTO er jo no helt annet.

Sitat: Originalt skrevet av RamboJohn Vis innlegg
Er jo blitt mere og mere vanlig at norske menn, "inmporterer" seg damer fra utlander, thailand, sør-amerika.
Nettopp fordi disse er litt "gammeldagse" av seg, steller hus og hjem og går til og med på jobb.
sitat sio
Det syntes jeg er negativt. Kvinner burde ikke innrette seg etter menn som henger igjen etter gamle kjønnsroller.

Kansje jeg formulert meg slik at dette virket posetift, det jeg prøvde å si at det er en reaksjon på den stadige femniniseringen av Norge.

Du nevnte at feministene og politikerne , jobbet for likestilling.
Vell hvor er matchosistene, (mannegruppe) som jobber for likestilling?