View Single Post
Hvorfor er det slik at innvandrere som ikke klarer å følge norske lover IKKE blir sendt ut av landet? Hvis vi samler all statistikk over hvor mange innvandrere som utøver alvorlige kriminelle handlinger (voldtekt, drapsforsøk, etc...), og forestiller oss at vi bare kunne slettet alt dette fra norsk statistikk, kan vi tenke oss hvor mye mindre kriminalitet det hadde vært i landet våres.

Jeg ser ikke for meg så utrolig mange prosenter, men det er i alle fall noe, og hvert eneste liv er vært å redde. Jeg hørte nylig at to stykker har blitt voldtatt av noen pakistanere i Larvik nå nylig, og om vi hadde sendt de ut av landet og nektet de adgang før de evt. har sonet fengselstraffen sin i hjemlandet sitt, hadde vi samtidig som vi blir kvitt kriminalitet, skapet en slags fykt for innvandrere i å gjøre noe kriminelt.

Jeg har inntrykk av at det er mange av oss som mener at kriminelle innvandrere skal ut av landet om de ikke klarer å forholde seg til norske lover og regler, men spørsmålet mitt er: Hvorfor er det ikke slik i dag? Hva venter vi på? Hva er eventuelt motargumentene?

Tror ikke det finnes en eksakt lik tråd, selvom det finnes flere tråder hvor dette muligens har blitt diskutert, men som ikke har samme problemstilling. Skyt meg om jeg tar feil.

- Boblesaft
Sist endret av boblesaft; 1. november 2009 kl. 23:01.