View Single Post
Sitat av margido Vis innlegg
Javel? Prøv å si _det_ til pårørende du. "Jeg tenkte ikke over at jeg drepte dattera/sønnen din"
Vis hele sitatet...
Selvsagt slenger man ikke slike argumenter i trynet på pårørende. Men hvis man ser på det store bildet, er det vel liten tvil om et straffenivå på høyde med f.eks USA ikke ville ført noe godt med seg.

Sitat av Athleon Vis innlegg
Om du virket som om jeg kun var ute etter dødsstraff tilbake mot drapsmannen så beklager jeg. En dødsstraff vil selvfølgelig gå ut over like mye, men en "dødsstraff" i form av livstid i fengsel er hva som er løsningen.



Vend det om og se det andre veien. Et annet menneske måtte bøte med livet fordi DU gjorde en feil en gang. En slik feil skal ikke skje. Om man ikke klarer å tenke før man velger å ta livet av noen (ja, man har faktisk et valg) så er det ikke særlig trygt at denne personen får gå rundt i det fri.

Jeg kan gå så langt som at man også fortjener lignende straffer om man gjør andre ting som med vilje setter andre mennesker i fare utenfor lovene her i landet. Vi har f.eks en fartsgrense for en grunn, ikke for å bryte den. Om man bryter den så tråkker man over loven og setter andre menneskeliv i fare. Det er med andre ord ikke trygt at den personen er ute i det fri.
Vis hele sitatet...
Du får starte opp et politisk parti med dødsstraff for fartssyndere i trafikken som fanesak.