View Single Post
Mye av det som er skrevet her, får jeg meget vondt av. Bare så det er sagt, men mye av det er også kritisert fra før.

Jeg er dypt fasinert av 60-70 talls rock. Det går i Uriah Heep - Deep purple og til Black Sabbath.. Men har ikke noe problem med å høre på Slipknot eller Jack Johnson. Anyways, jeg trenger instrumenter. Lag gjerne noen fine akkorder som er litt synthish i en sang, men for all del: gjør det på et piano/keyboard!
Derfor synes jeg at mye techno/trance og i den dur er litt juks. Ja, man trenger delvis et øre for å høre hva som låter fett. Men det er en forskjell på å vite hvordan man skal spille grunnleggende trommer og si at dataen skal lage en tilnærmet ekte(som vanligvis låter helt jævlig) rytme.

Det at sanger derfor har blitt lettere å lage er kanskje også en grunn til at de ikke er laget med like mye sjel.

Selv tror jeg at det er en grunn til at såpass mange laster ned musikk. Før var det minst 4 av 8 sanger på en LP som var dritfete, nå er det oftest en hit og mye søppel. og hit'en er kanskje av lavere standard enn på forrige album?