View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Alcohol_consumption_per_capita_world_map.PNG/800px-Alcohol_consumption_per_capita_world_map.PNG

Noreg ligg under snittet for EU. Vi ligg på halvparten av det UK har. Vi ligg ein liter under Sverige. Vi ligg på under halvparten av Danmark. Vi ligg faktisk omtrent på bunn i europa!

Kva får deg til å tru at meir avslappa forhold til alkohol fører til mindre bruk? Mykje tilgjengelig forskning på området, inkludert den oversikta eg lenka til over viser den STIKK MOTSATTE effekten.
Vis hele sitatet...
I UK (for å ta et eksempel bare) er det vanlig a ta en pils midt på dagen, faktisk tilogmed også i løpet av arbeidstiden, til lunch. (kilde; lokale jeg har snakket med i england, ingen forskere). Dette vil vel gjerne føre til at antall liter per hode vil stige iforhold til om de ikke hadde gjort det (sånn som i norge). (kilde, hoderegning, ingen forskere her heller)
Uten å ha noe kilde til dette, så virker det for meg som UK har et mer avslappet forhold til alkohol, og selv om de kanskje inntar mer totalt, så betyr jo ikke det at de blir like fulle som oss. nettopp fordi de drikker oftere men i mindre mengder.
Sist endret av Meteor Freak; 21. oktober 2009 kl. 14:26.