View Single Post
Jeg går MK VG3. Valgte det fordi ungdomsskolens 60år gamle rådgiver fortalte at de holdt mye på med data der, så jeg besøkte noen forskjellige skoler og bestemte meg for å søke. Brukte mye tid på PCbygging og spilling før i tiden.

Jeg er veldig glad for at jeg valgte media, har lært masse om samfunn, medier og kommunikasjon.
Etter litt jobbing og reising har jeg tenkt å gå markedskommunikasjon eller noe lignende. Jeg har lyst å jobbe med salg/reklame og den største ambisjonen min er å tjene gode penger. Jeg kan tenke meg å jobbe med markedsføring av bedrifter/merker eller kampanjer. En jobb jeg kunne tenkt meg er å jobbe i markedsavdelingen til et stort ski/snowboardmerke som f.eks Oakley.
I det siste har jeg faktisk blitt litt inspirert av Ari Gold, en karakter i serien Entourage. Han er agent, og jeg ser for meg at jeg hadde passet i en liknende jobb, da jeg hele tiden tenker kritisk og "profitt".
Jeg følte ikke at jeg hadde lært så mye av å gå der før nå den siste tiden. Har innsett at stort sett alt jeg gjør og tenker er preget av det jeg har lært og jobbet med det siste året. Hvis jeg f.eks ser en reklame eller leser en artikkel, tenker jeg alltid på hva som kunne gjort den bedre, målgruppe, virkemidler osv.
Jeg interesserer meg ganske lite for typisk medieting som fotografi ol. Selv om jeg har lært endel om bruk av kamera og behandling av bilder, føler jeg at det bare ikke er min ting.
Én sammenheng mellom studievalg og interesser er som jeg tidligere nevnte at jeg bruker det jeg har lært i de fleste sammenhenger, som forøvrig kanskje betyr at jeg virkelig har lært noe. Ellers bruker jeg mye tid på venner, jobb(omsorgsbolig), festing, skikjøring, treningsstudio, og ganja

Jeg er blitt veldig bevisst på samfunn, politikk, kommunikasjon og framtreden.
Tar meg selv veldig ofte i å analysere situasjoner og mennesker, noe som kan være frustrerende til tider.

Uansett er jeg glad for at jeg valgte det jeg gjorde, og her helt sikker på at jeg har valgt rett vei i livet
Det er en studieretning som gjør at man kan gjøre veldig mye forskjellig etterpå. Man får generell studiekompetanse, så hvis jeg en dag finner ut at jeg vil gjøre noe annet slipper jeg å ta opp fag. Jeg tar forresten et par fag i tillegg, for å forberede meg bedre til videre studier. (Markedsføring og bedriftsøkonomi)

I min klasse er nivået slettes ikke lavt. Det er selvfølgelig noen som går media for å få generell studiekompetanse på en skole som er morsommere og har bedre miljø enn skolen som tilbyr studiespesialisering. Men jeg er sikker på at ihvertfall fem fra min klasse kommer til å prege medie/markedsbildet i Norge om noen år. Og kanskje også bli forretningstopper. På vår skole blir elevene som sluntrer unna og ikke er engasjert borte veldig fort, uten unntak.

Kan også nevne at vi har gode lærere med journalist, markedsføring, tv og næringslivsbakgrunn.

Dette ble veldig rotete og svarte kanskje ikke så godt på det trådstarter spurte om, men teksten bare ballet på seg