View Single Post
Hvorfor er det egentlig negativt å bli påvirket av motebildet? Og hvorfor skal man fremstille moteskapere som idioter i slike diskusjoner? Uansett hva du har på deg er valget ditt påvirket av noe/noen. Enten det er at du går i Cavalli, militærklær, klær utelukkende kjøpt på UFF, utelukkende hjemmelaget - du er jo påvirket av noe/noen. Det viktige må vel være å bevisstgjøre seg selv ift. de valgene du tar; uansett hva de måtte være.

Om jeg går i hvite Lacoste-sko og Burberry-trenchcoat, er jeg da automatisk en slave av et idiotisk motehysteri? Nei mener nå jeg. Er du bevisst selvkritisk, så driter jeg i hva dere har på dere. Hvorfor er dette egentlig et tema?

Jeg skjønner at man uttrykker noe ved å gå i Dolce/Gabbana-dress og at man gjør det samme ved å gå i fars slitte klær. I bobledress eller naken. G-streng eller boxer. Men hvorfor bryr vi oss? Fordi vi som mennesker bryr oss om hvordan vi selv og andre ser ut - derfor understreker trådstarter bare hvorfor motebransjen i det hele tatt eksisterer. Fordi du bryr deg om hva andre går i og hva andre tenker om deg. Fordi du laget denne tråden. Så du bestemmer hva som er "inn" og ikke.