View Single Post
Trådstarter
32
forresten, dette forumet er helt rått. mye bra folk her som sitter på sterke meninger og ofte erfaringer som blir lite luftet i det konforme offentlige.

i forhold til politi, jeg kjenner også til mange flinke politifolk, jeg kjenner også til mange politifolk som virkelig burde gjort noe iforhold til holdningene sine, spesielt overfor "rotløs ungdom" og sprøytenarkomane er det mye kjipe konfrontasjoner. har mange ganger vurdert om jeg skal la pasient være pasient et lite øyeblikk og klabbe til politimannen som står og forteller den bevistløse heroinisten at han er bortvis fra stedet i 24 timer.

På den andre siden, jeg treffer ofte på pasienter og pårørende som er trivelige, hyggelige og forståelsesfulle, men titt og ofte detter du borti de som har helt feil perspektiv på ting også. det være seg kompiser som holder tett om ting som er vitalt, kompiser som dytter oss vekk fra båren for å stikke av med røykegreiene til kompisen (kjipt å la det gå til spille) rabiate mødre er mer opptatt av å skjelle ut poden som har sniffet på seg en bensinpsykose (seriøst folkens, ikke sniff bensin, aldri aldri aldri) enn å la oss hjelpe. jeg tror det jeg prøver å si er at folk er forskjellig, uansett om de har på seg politiuniform eller bob marley hoodie...