View Single Post
Sitat av tafsern Vis innlegg
Det du kaller positiv og negativ energi har noe med oppførsel, aksept, det å like, føle seg vel med, ikke like osv. Enkelte mennesker liker man, andre ikke. Fordi man føler seg vel med en person, betyr ikke det at energien skaper det. Hvordan mener du at du skal kunne forklare det? Du sier jo det selv, det kan ikke måles, mao du kan ikke bevise at din mer usansynlige forklaring slår de sansynlige.

At folk ikke liker hverandre, eller at enkelte er lettere å være rundt, slik er det jo for ALLE. Vi går ikke rundt og er likegyldige til hverandre, vi har følelser og tanker som står i stil med vår intelligens.

Din såkalte energi, som du selv innrømmer at vitenskapelig ikke kan bevises, er en ønskedrøm, på samme måte som å påstå at sjelen vandrer videre etter din død.

Å forkaste "fenomenet" som bullshit eller svada er normalt da det overhodet ikke har noe hold i virkeligheten.

Hadde dette i realiteten virket på mennesker slik du og flere ønsker, hvorfor er det ingen konkrete harde beviser så lenge vi mennesker har levd? Hvorfor er ikke avisene fylt med dette om det fungerer? Hvorfor blir ikke alle helbredet? Hvorfor kan ingen bevise at det virker? Og hva skjer med det å stole blindt på historier om helbredelser på andre siden av kloden, og så BRÅTT tro det er sant?

Det dummeste som har skjedd oss er at vi har utviklet oss til en slik intelligens at flere av oss klarer å vri og vrenge på logiske enkle løsninger til selv de vanskeligste..nettopp slik du gjør nå.

Om jeg forteller deg det nok, og overbeviser deg, hadde jeg sikkert klart å helbrede deg med en brukt sokk, om du forstår hva jeg mener..
Vis hele sitatet...
E=Mc2. All materie er energi. Din egen kropp er energi. Ingen vitenskap fornekter dette. Masaru Emoto har hatt svært interresant forsøk på vannmolekylet og dets innvirkning på forskjellige typer "vibber". som langt på vei beviser at den psykiske energi har innvirkning på materien. http://www.health-benefit-of-water.c...rom-water.html

Når visse typer psykisk energi kan gjøre så forskjellige utslag på vannkrystaller - er det ikke banalt å trekke slutningen til at det kan ha noe med våre egne kropper å gjøre også (vi består jo for det meste av vann).

At du forkaster slike fenomen som svada uten noensomhelst forankring i virkeligheten - for stå for din egen regning. For meg virker en slik holdning sneversynt.

Om noe ikke kan forklares ved hjelp av vitenskapelige aksepterte metoder så betyr ikke det at slike fenomen ikke finnes eller ikke eksisterer. Selvsagt fantes radiobølger før dem ble påvist. Selvsagt var jorda rund selv da alle trodde den var flat.

Nå må det legges til at Masaru Emotos ikke er en forsker. Og sånn sett ikke kan brukes som vitenskapelig bevis. Synes likevel det er interresante funn.

Anyhow. Poenget mitt er at om man ikke har aksepterne medisinske instrumenter for å påvise menneskelig utstråling, så synes jeg det er litt sneversynt å utelukke det.
Sist endret av Bearass; 24. september 2009 kl. 17:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.